چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 186862

یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی درباره استفاده از نمک دریایی گفت: نمک دریایی دارای آلودگی است و نیاز بدن به ید را تامین نمی کند .

نمک دریا ید بدن را تامین نمی کند

سلامت نیوز: یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی درباره استفاده از نمک دریایی گفت: نمک دریایی دارای آلودگی است و نیاز بدن به ید را تامین نمی کند .

به گزارش سلامت نیوز، برلیانت بزرگمهر در گفتگو با سلامت آنلاین در باره تفاوت نمک دریایی و نمک های معدنی افزود : نمک دریایی از دریا استخراج می شود و تصفیه نشده است و دارای انواع ناخالصی هاست.

وی درباره وجود ید در این نمک اظهارداشت: میزان ید در این نمک ها بسیار کم است و می توان گفت که این نمک ها فاقد ید است و نمی تواند نیاز روزانه ید بدن را تامین ‌کند، چرا که ید این نمک در فرایند تبخیر از بین می رود.

مسئول روابط عمومی انجمن تغذیه ایران تصریح کرد: این نمک ها ممکن است آلودگی داشته و درست تصفیه نشده باشد، بنابراین توصیه می کنیم که افراد از نمک ید دار استاندارد که در بازار فروخته می شود ، استفاده کنند  .

بزرگمهر همچنین درباره وجود فلزاتی چون نیکل سرب و کادمیوم در نمک دریایی افزود: چون این نمک ها درست تصفیه نمی شود ،ممکن است که چنین فلزاتی نیز در آنها یافت شود و آلودگی داشته باشد و بیشتر مردم به فکر استفاده از ید این نمک هستند درحالیکه ید ندارد.

وی درباره استفاده از این نمک ها در چیپس و پفک نیز افزود : باید در نظر داشته باشیم بیش از نمکی که در چیپس و پفک ها استفاده می شود ،چربی زیاد و روغن غیر مرغوب که  مدام سرد و گرم می شود، بسیار زیان آور است و استفاده از آنها به دلایل متعددی مضرر است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha