نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی بیش از 35 سال است که در دست ساخت بوده و فقط 40 درصد این طرح پیشرفت داشته است گفت: از عملکرد مسئولان وزارت بهداشت در این استان بسیار گله‌مندیم.

توزیع نامناسب امکانات درمانی علت مرگ مصدومان شوریک شد/ وزیر بهداشت نمره قبولی نمی‌گیرد

سلامت نیوز:نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی بیش از 35 سال است که در دست ساخت بوده و فقط 40 درصد این طرح پیشرفت داشته است گفت: از عملکرد مسئولان وزارت بهداشت در این استان بسیار گله‌مندیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،هادی بهادری، با اشاره به حادثه شوریک و جان باختن تعدادی از هموطنان به دلیل سوختگی، اظهار داشت: در صورتی که امکانات درمانی مناسب در آذربایجان غربی وجود داشت شاید دیگر شاهد کشته شدن هموطنانمان در حادثه شوریک نبودیم.

وی با بیان اینکه توزیع امکانات بهداشتی و درمانی در سطح کشور مناسب نیست، افزود: اگر در ارومیه و خوی بیمارستان سوختگی وجود داشت دیگر لازم نبود مصدومان حادثه شوریک را به استان‌های اصفهان و تهران منتقل کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: ولی به دلیل کمبود امکانات مصدومان، به سایر استان‌ها جابه‌جا شدند در حالی که در زمان‌های طلایی و حیاتی اولیه باید درمان آنها انجام می‌گرفت.

بهادری اضافه کرد: آذربایجان غربی متأسفانه رتبه 31 در حوزه سلامت، بهداشت و درمان را داشته ولی جزو 10 استان پرجمعیت کشور است بنابراین وزارت بهداشت در این رابطه بسیار ضعیف عمل کرده است و شاهد عوارض ناگواری به دلیل این مسأله هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از بیمارستان‌های خوی به نام بیمارستان ‌آیت‌الله خویی 35 سال است که در حال ساخت بوده و اکنون 40 درصد پروژه پیشرفته است افزود: در ارومیه نیز بیمارستان 450 تخت خوابه ساخت ‌آن به صورت بلاتکلیف مانده و 1300 تخت بیمارستانی نیز در این استان کمبود داریم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: اکثر بیمارستان‌های آذربایجان غربی و ارومیه مربوط به دوران قبل از انقلاب بوده و ما در این زمینه از مسئولین وزارت بهداشت بسیار گله‌مندیم چرا که اتفاقات خاصی در جهت ارتقای بهداشت و درمان مردم انجام نگرفته است.

بهادری با بیان اینکه وزیر بهداشت در استان آذربایجان غربی نمره قبولی نمی‌گیرد، گفت: سوختگی در مصدومان حادثه شوریک نباید منجر به فوت این تعداد از آنها می‌شد و نبود  امکانات اولیه متأسفانه این مسأله را به همراه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha