رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که مصوبه ممنوعیت عرضه مواد دخانی در اماکن عمومی با کمک وزارت کشور و دیگر ارگانهای مربوطه اجرایی شود.

دکتر حسن غفاری روز دوشنبه در ششمین جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات با اشاره به ملزم شدن شرکت دخانیات برای درج تصاویر بهداشتی روی پاکت‌های سیگار گفت: متاسفانه شرکت دخانیات در زمینه درج تصاویر بهداشتی روی پاکتهای سیگار طبق مصوبه عمل نکرده و از برنامه عقب است.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام به اعمال قانون جامع مبارزه با دخانیات در رابطه با بحث الصاق تصاویر بهداشتی روی پاکتهای سیگار گفت: شرکت دخانیات اجازه نداده تصاویر بهداشتی در موعد مقرر روی پاکتهای سیگار درج شوند. این درحالی است که مطالعات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داده که الصاق این تصاویر در کاهش مصرف سیگار بسیار موثر است و مطالعات دنیا نیز نشان داده که درج این تصاویر می‌تواند کاهش 10 درصدی، مصرف سیگار را به دنبال داشته باشد.

غفاری با بیان اینکه ایران در تصویب کنوانسیون جهانی کنترل دخانیات از جمله کشورهای پیشگام بوده است به برنامه‌های در نظر گرفته شده در برنامه پنجم توسعه برای کاهش مصرف مواد دخانی اشاره کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه سعی شده که بحث کاهش مصرف مواد دخانی پررنگ دیده شود. به این ترتیب کاهش شیوع مصرف مواد دخانی به میزان 10 درصد در برنامه پنجم توسعه دیده شده است.

وی با تاکید بر آنکه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات به همکاری و هماهنگی بین بخشی نیاز دارد، گفت: انتظار آن است که با توجه به دستورالعمل‌های تدوین شده، این قانون به سرعت عملیاتی شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت به ممنوعیت عرضه مواد دخانی در اماکن عمومی اشاره و ابراز امیدواری کرد که با کمک وزارت کشور و دیگر ارگانهای مربوطه این مصوبه اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha