سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 188600

اگرچه ویتامین‌های B-کمپلکس نمی‌توانند سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را درمان کنند، اما این ویتامین‌ها معمولا حاوی ویتامین B۱۲ هستند که با نام کوبالامین هم شناخته می‌شود.

نقش ویتامین B۱۲ و B۶ در پیشگیری از کم‌خونی

سلامت نیوز اگرچه ویتامین‌های B-کمپلکس نمی‌توانند سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را درمان کنند، اما این ویتامین‌ها معمولا حاوی ویتامین B۱۲ هستند که با نام کوبالامین هم شناخته می‌شود. این ویتامین می‌تواند به جلوگیری از کم‌خونی، قبل از دوران قاعدگی و در حین آن، کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، ویتامین B۱۲ به تولید ماده‌ای به‌نام میلین هم کمک می‌کند که انتهای عصب را می‌پوشاند و از آسیب‌هایی جلوگیری می‌کند که به‌واسطه سموم در جریان خون به وجود می‌آیند. این ویژگی می‌تواند به جلوگیری از اختلال اضطرابی و اختلالات خواب ناشی از سندرم پیش از قاعدگی کمک کند.
ویتامین مهم بعدی، ویتامین B۶ است که پیریدوکسین هم نامیده می‌شود. این ویتامین به متابولیسم بهتر پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها برای تولید انرژی کمک می‌کند و از همین طریق می‌تواند به کاهش خستگی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی کمک کند.

ویتامین B۶ می‌تواند تولید سروتونین را افزایش دهد که باعث بهبودی خُلق‌وخو می‌شود. حتی تولید ملاتونین هم در بدن به‌واسطه مصرف ویتامین B۶ بیشتر می‌شود که نقش مهم و موثری در تنظیم خواب افراد دارد.
این ویتامین می‌تواند اختلال اضطرابی و اختلالات خواب ناشی از سندرم پیش از قاعدگی را کاهش دهد. با این‌حال، ‌شواهدی که مصرف ویتامین B۶ را به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی مرتبط می‌کنند، قطعی نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha