چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 188683

پزشکان و محققان حوزه سلامت قرار است در ماه نوامبر آزمایش بالینی گسترده‌ای را روی یک واکسن انجام دهند که به اعتقاد آنان می‌تواند ویروس HIV را از بین برده و فعالیت آن را متوقف کند.

آزمایش فراگیر واکسن ایدز در آفریقای جنوبی

سلامت نیوز:پزشکان و محققان حوزه سلامت قرار است در ماه نوامبر آزمایش بالینی گسترده‌ای را روی یک واکسن انجام دهند که به اعتقاد آنان می‌تواند ویروس HIV را از بین برده و فعالیت آن را متوقف کند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، روش مقابله با ویروس HIV که موجب بیماری ایدز می‌شود نسبت به آنچه تصور می‌شود موثرتر است اما کافی نیست و لازم است روشی پیدا شود تا این ویروس کاملا از بین برود و تضمین شود که نفر دیگری به آن آلوده نمی‌شود.

محققان معتقدند این واکسن که قرار است در ماه نوامبر آزمایش جامعی روی آن انجام شود این توانایی را دارد. این آزمایش که HVTN702 نام دارد در مدت سه سال در آفریقای جنوبی اجرا خواهد شد و حدود ۵۴۰۰ نفر در چهار منطقه از این داروی آزمایشی دریافت خواهند کرد.

"لیندا گیل بکر" رییس منتخب انجمن بین‌المللی ایدز، گفت: امیدواریم این واکسن اولین واکسن قابل تایید در جهان برای مقابله با ویروس ایدز باشد.

در آفریقای جنوبی بالاترین نرخ آلوده شدن به ویروس HIV گزارش شده که متاسفانه با تعداد مجموع مبتلایان در کل منطقه آفریقای سیاه برابری می‌کند. تا سال ۲۰۱۴ حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به این ویروس آلوده بوده‌اند که بالاترین آمار در جهان بوده است.

اگرچه داروهای آنتی‌رتروویرال، کنترل ویروس HIV را در آفریقا برای بیماران تسهیل کرده اما بسیاری از افراد توان تامین هزینه آن را نداشته یا به این داروها دسترسی ندارند و همین امر موجب مرگ بیش از یک میلیون نفر در سال در این منطقه می‌شود.

در سال ۲۰۰۹ و ۲۶ سال پس از شناسایی اولین مورد ویروس HIV در آمریکا یک تیم پزشکی در تایلند به پیشرفت چشمگیری در زمینه تحقیقات مرتبط با این ویروس دست پیدا کردند. واکسنی برای اولین بار تولید شد که قابلیت مقابله با این ویروس را داشت. اگرچه میزان تاثیرگذاری آن ۳۱ درصد بود اما این آزمایش نشان داد که تولید واکسنی موثر امکان‌پذیر است. اکنون با گذشت هفت سال این دارو به روز شده و قرار است در آفریقای جنوبی تست شود.

به گزارش مدیکال دیلی، در حالی که محققان منتظر نتیجه آزمایش جدید هستند همچنان روی داروهایی برای پیشگیری اولیه از آلوده شدن به ویروس HIV کار می‌کنند.



    ایرانسل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha