نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با انتقاد از اینکه بخش زیادی از جنگل‌ها به واسطه آتش سوزی، جنگل خواری ها و رها شدن زباله درحال از بین رفتن است، گفت: عدم مدیریت جنگل‌ها باعث شده بسیاری از اراضی جنگلی از بین برود.

سه ضلع مثلث نابودی جنگل‌ها

سلامت نیوز:نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با انتقاد از اینکه بخش زیادی از جنگل‌ها به واسطه آتش سوزی، جنگل خواری ها و رها شدن زباله درحال از بین رفتن است، گفت: عدم مدیریت جنگل‌ها باعث شده بسیاری از اراضی جنگلی از بین برود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،قاسم احمدی لاشکی درباره اعلام آماری مبنی بر آتش سوزی 800 هکتار از اراضی جنگلی در سال 95، افزود: اگرچه این آمار بسیار نگران کننده است اما متاسفانه در پی بی توجهی مسئولان همچنان شاهد آن هستیم که وسعت زیادی از جنگل ها به جهت بی دقتی در آتش می سوزد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آتش سوزی هایی که اخیرا در استان های مختلف صورت می گیرد دارای علل های گوناگونی است که متاسفانه امکانات مدرنی برای مقابله با این معضل در اختیار نداریم به گونه ای که امروز از حداقل امکانات برخوردار هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت حمایت دولت و مجلس در زمینه کمک به اطفای آتش سوزی‌ جنگل ها، تصریح کرد: امکانات و تجهیزات، تهیه بالگردهای فوق تخصصی و تزریق اعتبارات نقش موثری در مهار آتش سوزی در جنگل ها دارند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگسازی مناسبی جهت پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل ها انجام شود، یادآور شد: از سویی دیگر ادارات کل منابع طبیعی مناطق مختلف کشور باید مجهز به امکانات روز شده و آموزش‌های لازم برای مهار آتش سوزی جنگل ها به آنها داده شود، همچنین باید سیستمی شکل گیرد تا بلافاصله بعد از وقوع حادثه اقدامات جایگزینی برای احیای جنگل ها ایجاد گردد.

احمدی لاشکی با انتقاد از اینکه بخش زیادی از جنگل ها به واسطه آتش سوزی ها و جنگل خواری ها از بین می رود، افزود: در کنار این وجود زباله‌های رها شده در جنگل‌های کشور معضلاتی را برای مردم و در نهایت محیط زیست پدید آورده است، در چنین شرایطی و با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به برخورد با زمین خواری ها اما همچنان شاهد بروز این مشکل هستیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس دهم، با بیان اینکه عدم مدیریت درست جنگل‌ها باعث شده بسیاری از اراضی جنگلی از بین برود، گفت: به نظر می رسد سازمان محیط زیست مسئولیت خود را رها کرده و آنجایی که باید وارد عمل شود کوتاهی می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha