کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای دو استان مازندران و گلستان و جنوب شرق کشور وقوع سیلاب پیش بینی می شود.

پیش بینی سیلاب در شمال و جنوب شرق کشور/ شنا در خزر ممنوع است

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای دو استان مازندران و گلستان و جنوب شرق کشور وقوع سیلاب پیش بینی می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمد اصغری  با بیان اینکه دو بخش از کشور در این چند روز درگیر بارندگی هستند،گفت: اردبیل،سواحل دریای خزر و از فردا خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارندگی خواهند بود.

وی با بیان اینکه هسته بارندگی ها در مرز بین استان های مازندران و گلستان است، گفت: برای شهرهای نکا، بهشهر ، بندرگز ،‌علی آباد و گرگان سیلاب پیش بینی می شود.

اصغری افزود: همچنان روند کاهش نسبی دما در شمال کشور ادامه دارد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به بارندگی در استان های جنوب شرقی کشور تصریح کرد: در ساعات بعدازظهر برای جنوب سیستان و بلوچستان ،‌شمال هرمزگان ،‌ جنوب کرمان و‌ شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش بادهای تند پیش بینی می شود.

اصغری گفت: احتمال وقوع سیلاب در بخش هایی از جنوب شرق کشور همچون نیک شهر ، قلعه گنج ، سردشت ،‌حاجی آباد ،‌ نیریز ،‌گوهران و غیره .... پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: کاهش سرعت وزش باد را در بخش های مرکزی کشور انتظار داریم ولی به علت وقوع گرد و غبار در روزهای قبل همچنان مناطق مرکزی غبارآلود خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی استان های غرب کشور را همچنان غبارآلود اعلام کرد و گفت: در شرق کشور نیز کماکان گردو غبار پدیده غالب است.

اصغری با بیان اینکه سواحل خلیج فارس و دریای خزر همچنان مواج هستند تاکید کرد: هموطنان از شنا کردن در سواحل شمالی کشور تا چند روز آینده خودداری کنند.

وی افزود: در اغلب مناطق کشور تا اواسط هفته آینده روند کاهش دما پیش بینی می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha