مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از نجات 21 ساکن یک مجتمع مسکونی که شب گذشته دچار آتش‌سوزی شد، خبر داد.

آتش گرفتن یک مجتمع مسکونی در اهواز / نجات 21 نفر

سلامت نیوز:مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از نجات 21 ساکن یک مجتمع مسکونی که شب گذشته دچار آتش‌سوزی شد، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مقصود حق‌شناس اظهار کرد: ساعت 22:58  شب گذشته (5 مردادماه) طی تماس‌های تلفنی شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی اهواز، خبر رخداد حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع 4 طبقه واقع در منطقه پردیس اهواز اطلاع داده شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی از نزدیک‌ترین ایستگاه که ایستگاه شماره 76 پردیس بود، تیم‌های اطفا حریق و امداد نجات را به محل حادثه اعزام و با توجه به گزارش شهروندان مبنی بر وخامت اوضاع، ایستگاه‌های همجوار را در حالت آماده‌باش قرار دادند.

حق‌شناس ادامه داد: اولین تیم عملیاتی با توجه به نزدیکی به محل وقوع حادثه 2 دقیقه بعد در صحنه  حاضر بودند و فرمانده بدون فوت وقت همزمان با اجرای عملیات اطفا حریق اقدام به ایجاد یک دالان امن برای خروج ایمن ساکنان کرده و باتوجه به شدت دود متساعد شده از حریق، تعداد واحدهای مسکونی و راهروهای کم‌عرض تقاضای نیروی کمکی و پشتیبانی کرد.

وی گفت: باتوجه به زمان وقوع حادثه که مصادف با زمان استراحت و خواب شهروندان بود، و از طرفی محل کانون حریق که حدودا در وسط ساختمان قرار داشت، تمام واحدها و ساکنان در محدوده پرخطر قرار گرفته و دشواری کار را دوچندان کرده بود.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: به همین دلیل مسیر جدیدی برای نجات ساکنان گشوده شد و انتقال شهروندان به تراس واحد مشرف به خیابان و اجرای عملیات تخلیه از طریق خودروی نردبان انجام شد.

حق‌شناس افزود: در نهایت آتش‌نشانان موفق شدند 21 نفر از ساکنان را که در محاصره دود و آتش قرارداشتند، سالم از محل حادثه خارج کنند. آتش‌نشانان همچنین 8 نفر از ساکنان شامل 4 خانم خانم، یک دختربچه، یک نوزاد 6 ماهه و 2 مرد که به دلیل همجواری با واحد آتش گرفته و دودزدگی و ترس، شرایط مناسبی نداشتند را زنده از مجتمع خارج کرده و جهت درمان به آمبولانس اورژانس 115 منتقل کردند.

وی ادامه داد: در این حادثه 4 نفر از آتش‌نشانان که بعضا ماسک و دستگاه تنفسی خویش را در زمان تخلیه ساکنان در اختیار ایشان قرارداده بودند، مصدوم شدند که 2 آتش‌نشان پس از درمان سرپایی مرخص و 2 آتش‌نشان نیز جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه مطلع شدیم حال یکی از آتش‌نشانان مناسب نیست و از شهروندان خواهشمندیم برای سلامت وی دعا کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این حادثه تلفات جانی دربرنداشته است و عملیات اطفای حریق در ساعت 00:47 بامداد خاتمه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha