هرچند تعداد ۱۲هزارو ۷۰۰ نفری بدهکاران دیه و محکومان مالی جرائم غیرکلاهبرداری از نیمه خرداد سال ‌جاری تا ‌امروز به عدد ٩هزار و ٩٥٣ نفر کاهش یافته اما حضور ناخواسته همین جمعیت چندهزارنفری در ندامتگاه‌های کشور یک معضل بزرگ ملی است.

۴۳ درصد زندانیان غیرعمد ورودی سال ۹۵ هستند

سلامت نیوز: مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: هم‌اکنون ۹هزارو ۹۵۳ زندانی جرائم غیرعمد در کشور تحمل حبس می‌کنند که ۴۳ درصد این افراد از ابتدای سال ‌جاری روانه زندان شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، سیداسدالله جولایی افزود: هرچند تعداد ۱۲هزارو ۷۰۰ نفری بدهکاران دیه و محکومان مالی جرائم غیرکلاهبرداری از نیمه خرداد سال ‌جاری تا ‌امروز به عدد ٩هزار و ٩٥٣ نفر کاهش یافته اما حضور ناخواسته همین جمعیت چندهزارنفری در ندامتگاه‌های کشور یک معضل بزرگ ملی است.

وی تنها یک درصد محکومان غیرعمد را مرتبط با ورودی‌های سال ۹۰ و پیش از آن اعلام کرد و گفت: ابقای این مددجویان در حبس و اطاله رسیدگی به فرایند آزادی آنها بیشتر به تعدد جرائم عمد و غیرعمد در پرونده این افراد باز می‌گردد. مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار کرد: از پنجم فروردین تا ابتدای تیر ماه سال‌ جاری تعداد چهارهزار و ۲۹۶ نفر با حکم قضات محاکم قضائی وارد زندان‌های کشور شده‌اند که این عدد ۴۳ درصد آمار کل زندانیان غیرعمد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha