نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به موفقیت‌های بیشتر کشور در حوزه عمل پیوند کلیه، گفت: در سال گذشته از ۲ هزار و ۵۰۰ عمل پیوند کلیه در بیش از ۵۰ درصد آن اهدای کلیه از مبتلایان مرگ مغزی صورت گرفته است.

انجام ۲۵۰۰ پیوند کلیه در سال گذشته

سلامت نیوز:نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به موفقیت‌های بیشتر کشور در حوزه عمل پیوند کلیه، گفت: در سال گذشته از ۲ هزار و ۵۰۰ عمل پیوند کلیه در بیش از ۵۰ درصد آن اهدای کلیه از مبتلایان مرگ مغزی صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پورمند در نشست خبری که در ارتباط با نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران برگزار شد، اظهارداشت: سرطان پروستات در ایران آمار آن کمتر از اروپا و آمریکا بوده و یکی از دلایل آن می‌تواند شناسایی نشدن این مشکل در افراد باشد چرا که بسیاری از مواقع سرطان پروستات درد و نشانه‌ای نداشته و موجب آزار و اذیت فرد نمی‌شود لذا افراد باید نسبت به نشانه‌های این بیماری آگاهی لازم را داشته باشند.

وی در مورد پیوند کلیه افزود: میزان این پیوند نسبت به گذشته بسیار موفقیت آمیز بوده و پیش از این از اهداکنندگان زنده کلیه برای بیمار گرفته می‌شد ولی این میزان در حال حاضر بسیار اندک شده است.

نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه از 2 هزار و 500 عمل پیوند کلیه در سال گذشته بیش از 50 درصد آن مربوط به مبتلایان مرگ مغزی بوده است، گفت: پیوند کلیه از هر فرد مرگ مغزی سبب نجات دادن 2 نیازمند اهداء شده و 2 دستگاه دیالیز را برای 2 بیمار نیز آزاد می‌کند.

پورمند در ارتباط با سن دهنده کلیه گفت: سن در این موضوع مطرح نیست ولی برای کودکان کمتر از 10 کیلوگرم شرایط خاصی را می‌طلبد تا شاهد پس زدن عمل پیوند نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha