دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 190104

درد زانوانجام دادن کارهای روزمره ازجمله راه رفتن یا بالا رفتن از پله‌ را بسیار دشوار می کند اما، علاوه بر استراحت ، ورزش زانو برای قوی نگه‌داشتن استخوان‌ها و عضلات نیز بسیار مهم است و درد زانو را رفع می کند. درمانی که می‌تواند در این زمینه موثر باشد، طب فشاری است. در این مطلب به نقل از سایت هلث نیوز به چند راهکار طب فشاری برای رفع درد اشاره‌شده است

طب سـوزنی برای رفع زانودرد

سلامت نیوز:درد زانوانجام دادن کارهای روزمره ازجمله  راه رفتن یا بالا رفتن از پله‌ را بسیار دشوار می کند اما، علاوه بر  استراحت ، ورزش زانو برای  قوی نگه‌داشتن استخوان‌ها و عضلات نیز بسیار مهم است و درد زانو را رفع می کند. درمانی که می‌تواند در این زمینه موثر باشد، طب فشاری است.

  به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در این مطلب به نقل از سایت  هلث نیوز به چند راهکار طب فشاری برای رفع درد اشاره‌شده است.


 *قبل از شروع به این نکته توجه کنید؛

اگر بیماری جدی یا تهدیدکننده‌ای دارید مانند  سرطان یا بیماری قلبی، بهتر است قبل از انجام دادن طب فشاری با یک متخصص مشورت کنید. بعد از ماساژ مصرف آب گرم فراوان کمک می کند تا مواد سمی از  بدن دفع شود.


*نقطه A:
این نقطه درست در قسمت تورفتگی بیرونی قرار دارد.ماساژ دادن این نقطه، زانودرد و خشکی زانو، ورم  و روماتیسم کف پا را برطرف می‌کند.


*نقطه B:
این نقطه در قسمت خارج و پایین پا و بالای استخوان ساق پا قرار می‌گیرد. ماساژ دادن این نقطه درد بیش‌ازحد زانو، درد عضلانی و کوفتگی را رفع می‌کند.


* نقطه C:
چهار انگشت پایین‌تر از سر زانو در قسمت خارج از استخوان ساق پا قرار دارد.اعمال فشار به این نقطه تمام بدن  و عضلات را تقویت می کند و  زانودرد را نیز تسکین خواهد داد.


*نقطه D: 
قسمت بیرونی  زانو را که خم می‌شود و چین به انتها می رسد، کمی  فشار دهید تا  زانودرد و خشکی زانو رفع شود.


* نقطه E:
فشار دادن گوشه داخلی زانو و درد تورفتگی بین دو تاندون ، درد زانو را برطرف می‌کند.


*نقطه F :
این نقطه در داخل زانو است، جایی که هنگام  خم کردن زانو خطی به وجود می‌آید. فشار دادن این نقطه، زانودرد و ورم زانو را تسکین می‌دهد.


*نقطه G :
این نقطه واقع در داخل زانو، بالای استخوان ساق پاست. ماساژ دادن این نقطه مشکلات زانو،  ورم ،واریس،  احتباس آب و گرفتگی عضلات را برطرف می‌کند.


*نقطهH  :
این نقطه در پشت زانو قرار دارد.ماساژ دادن این نقطه کمک می‌کند تا  زانودرد ، خشکی مفاصل، کمردرد و سیاتیک برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha