نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه بازنگری در قانون سازمان نظام پزشکی باید بدون عجله و نگاه و فشارهای سیاسی و به صورت کارشناسی انجام شود گفت که این کمیسیون آمادگی برگزاری جلسات و انجام کمک‌های لازم را دارد.

بازنگری در قانون نظام پزشکی بدون عجله و نگاه سیاسی انجام شود

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه بازنگری در قانون سازمان نظام پزشکی باید بدون عجله و نگاه و فشارهای سیاسی و به صورت کارشناسی انجام شود گفت که این کمیسیون آمادگی برگزاری جلسات و انجام کمک‌های لازم را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد حسین قربانی با اشاره به تاکیدات وزیر بهداشت در مورد لزوم بازنگری در  قانون سازمان نظام پزشکی گفت:‌ بسیاری از قوانین ما مربوط به سال‌های قبل است که از جمله آن می‌توان به قانون سازمان نظام پزشکی اشاره کرد، موضوعی که چالش‌ها و کمبودهایی را به وجود آورده و باید برای رفع تلاش‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: نظر وزیر بهداشت برای بازنگری در قانون سازمان نظام پزشکی از این حیث دارای اهمیت است که ایشان جدا از داشتن پست وزارت، فردی کارشناس محسوب می‌شود؛ آقای قاضی زاده هاشمی درگیر مسائل درمان و مدیریتی است و به خوبی از بحران‌های حوزه بهداشت و درمان و قوانین مورد نیاز برای رفع آن اطلاع دارد و اینکه چقدر دست سازمان نظام پزشکی برای رفع مشکلات پیش رو و موارد مربوط به حرفه پزشکی باز است. از این رو نباید به صحبت‌های ایشان نگاه سیاسی داشت و یا از آن به عنوان تقابل با سازمان نظام پزشکی یاد کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  همچنین با تاکید بر اینکه انتقادات و پیشنهادات باید در میزگرد کارشناسی مطرح شود گفت:‌به نظر بنده نیز بسیاری از قوانین در حوزه نظام پزشکی به بازنگری نیاز دارد. طبیعتا با این دید تمامی تلاش‌ها باید برای کمک به جامعه پزشکی و سلامت کشور صرف شود.

قربانی با بیان اینکه تخلفات بسیاری در حوزه پزشکی انجام می‌شود، گفت: به رغم وجود مجازات‌های بازدارنده برای جلوگیری از این تخلفات، این مجازات ها به اندازه کافی بازدارنده و متناسب با جرم نیست که این نمونه‌ای از نقص در قانون سازمان نظام پزشکی است.

وی ادامه داد: خلا قانونی در قانون سازمان نظام پزشکی باعث شد که تعزیرات برای بستن بیمارستانی وارد شود. چون به خاطر ضعف در  قانونی و عدم انجام وظیفه معاونت درمان و سازمان نظام پزشکی سازمان دیگری همچون سازمان تعزیرات ورود پیدا می‌کند که باید در این رابطه نیز شفاف‌سازی صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع بندی گفت که کمیسیون بهداشت آمادگی دارد در جلسه‌ای پیشنهادات سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برای بازنگری در قانون سازمان نظام پزشکی را بررسی کند تا ضمن برطرف شدن این نقص‌ها، گامی در جهت بهبود و ارتقای خدمت در عرصه پزشکی برداشته شود؛ چون وظیفه نمایندگان نظارت در اجرای قانون به بهترین است.

قربانی در پایان تاکید کرد که جامعه پزشکی یکی از خدوم‌ترین و بی‌ادعاترین اقشار جامعه برای خدمت به مردم است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha