یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 191655

گیاهان خانگی نه تنها فضای خانه را از حالت کسل‌کننده خارج می‌کنند بلکه می‌تواند هوایی را که تنفس می‌کنید پاکسازی کند.

تصفیه هوای خانه با گیاهان خانگی

سلامت نیوز:گیاهان خانگی نه تنها فضای خانه را از حالت کسل‌کننده خارج می‌کنند بلکه می‌تواند هوایی را که تنفس می‌کنید پاکسازی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، متخصصان آمریکایی دریافته‌اند برخی گونه‌های گیاهان خانگی این قابلیت را دارند که با آلاینده‌های موجود در فضای سرپوشیده همچون ترکیب‌های ارگانیک فرار مقابله کنند و انتخاب گیاه مناسب می‌تواند فضا را برای تنفس، تمیزتر و پاک‌تر سازد.

در بیشتر فضاهای خانگی ترکیب‌های ارگانیک فرار همچون "استون" و "بنزن" وجود دارد که از مبلمان، چاپگرها، مواد پاک کننده و نقاشی دیوارها ناشی می‌شود. این ترکیب‌ها می‌توانند مشکلات جدی را برای سلامتی بوجود آورند.

زمانیکه ترکیب‌های ارگانیک فرار استنشاق شوند فرد را دچار "سندرم بیماری ساختمان" می‌کنند که می‌تواند در فرد علائمی چون آسم، آلرژی و احساس گیجی را بوجود آورد. راه حل معمول برای پاکسازی فضای اتاق نصب سیستم‌های پاکسازی هواست اما محققان معتقدند استفاده از گیاهان خانگی روشی ارزان‌تر برای مقابله با ترکیب‌های ارگانیک فرار است.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، گیاهان می‌توانند مواد شیمیایی را از طریق فرآیند "بیوفیلتراسیون" از هوا پاک کنند و به گفته متخصصان برخی انواع گیاهان از جمله "دراسنا"، "گندمی" (گیاه عنکبوتی)، کاکتوس درختی کارائیب، "بروملیا" و "گیاه یشم" در جذب این ترکیب‌ها بهتر عمل می‌کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha