یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 191670

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: استفاده از کوله پشتی نامناسب سلامت دانش آموزان را تهدید می‌کند.

کوله پشتی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

سلامت نیوز:یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: استفاده از کوله پشتی نامناسب سلامت دانش آموزان را تهدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد رضا اعتراف‌اسکویی  اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل مدرسه‌ها کم کم بازار خرید کوله پشتی داغ می‌شود. بسیاری از والدین توجه چندانی نسبت به استاندارد بودن کوله پشتی که برای فرزندشان می‌خرند، ندارند و بیشتر ظاهر آن برایشان مهم است.

اعتراف اسکویی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دانش آموزان در سن رشد قرار دارند، استفاده از کوله پشتی غیراستاندارد آسیب جدی به سلامت آنها وارد می‌کند. درد در نواحی کمر، شانه و گردن، احساس خستگی و کوفتگی، درد عضلانی و احساس خواب رفتگی و گز گز در دست‌ها از علائمی است که به دنبال استفاده از کوله‌پشتی‌ها و کیف‌های غیر استاندارد برای دانش‌آموزان رخ می‌دهد.

این پزشک متخصص توضیح داد: استفاده از کوله پشتی نامناسب احتمال  خمیدگی‌های ستون مهره‌های کمر دانش آموزان را افزایش می‌دهد. بنابراین  والدین باید در مورد انتخاب کیف و کوله‌پشتی فرزندان‌شان دقت کافی داشته باشند.

اعتراف اسکویی درباره ویژگی‌های کوله پشتی استاندارد گفت: از آنجایی که کودکان از نظر فیزیکی آسیب پذیر هستند، وزن کیف آنها نباید بیشتر از 10 تا 20 درصد وزن کلی بدن‌شان باشد. کیفی که برای دانش آموزان خریداری می شود باید با ارگونومی بدن‌شان متناسب باشد.

وی افزود: بهتر است اندازه کوله‌پشتی از خط شانه‌ها بالاتر نرود و حد تحتانی آن نیز کمتر از قوس کمر نباشد. باید توجه داشت حتی استانداردترین کوله پشتی‌ها هم نباید بیش از 30 دقیقه مورد استفاده قرار گیرند؛ چراکه بیش از این زمان باعث آسیب به کمر دانش آموز می‌شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha