سطح بندی خدمات پرستاری به سطوح حرفه ای و غیر حرفه ای بعد از نظر خواهی از تمامی مجامع پرستاری و ساماندهی تربیت نیروهای مرتبط ، ابلاغ آئین نامه مراقبت در منزل و پرستاری جامعه نگر ، ابلاغ آئین نامه صلاحیت حرفه ا ی ، ابلاغ آئین نامه هیات علمی بالینی و ابلاغ آئین نامه بالینی سازی پرستاری بخشی از اقدامات معاونت پرستاری در زمینه مراقبت های پرستاری بوده است.

تدوین بسته تحول مراقبت های پرستاری/راه اندازی کمیته های ۱۰ گانه

سلامت نیوز: سطح بندی خدمات پرستاری به سطوح حرفه ای و غیر حرفه ای بعد از نظر خواهی از تمامی مجامع پرستاری و ساماندهی تربیت نیروهای مرتبط ، ابلاغ آئین نامه مراقبت در منزل و پرستاری جامعه نگر ، ابلاغ آئین نامه صلاحیت حرفه ا ی ، ابلاغ آئین نامه هیات علمی بالینی و ابلاغ آئین نامه بالینی سازی پرستاری بخشی از اقدامات معاونت پرستاری در زمینه مراقبت های پرستاری بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری به نقل از وبدا، بر اساس اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت، شیوه نامه جدید اعتبار بخشی با مشارکت وسیع پرستاران بازنگری اساسی و ابلاغ شده و همچنین شاخصهای ملی پرستاری و شیوه نامه های ایمنی بیمار ابلاغ گردیده است.

ساماندهی نظام پرداخت و سه برابر شدن کارانه نسبت به سال ۹۲ و افزایش سهم کارکنان از درآمد اختصاصی بیمارستانها به میزان نزدیک به ۱۰ درصد و رفع مشکلات پرستاران شرکتی از طریق تشکیل شرکت آوا سلامت و صدور بخشنامه برای پرداخت حقوق و مزایا بخش دیگری از اقدامات معاونت پرستاری وزارت بهداشت در دولت یازدهم است.

براساس این گزارش اقداماتی مانند افزایش استخدام دولتی، غیر دولتی، بکارگیری دانشجویان، تمدید طرح، جایگزینی زایمان ، به کارگیری کمک پرستاران برای رفع کوتاه مدت و بلند مدت کمبود پرستار انجام شده است.
ساماندهی روشهای مدیریت و رهبری مراقبت های پرستاری (ابلاغ ۴ بخشنامه)، تثبیت جایگاه معاونت پرستاری ، تصویب و ابلاغ دوره های حرفه ای پرستار پراکتیشنر در شورای گسترش، تصویب رشته مدیریت پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد در شورای برنامه ریزی ،ابلاغ دستورالعمل روش مراقبت موردی case method ، اختصاص ۶۴۰ میلیارد ریال جهت پاویون های پرستاری نیز بخشی دیگر از اقدامات معاونت پرستاری است.

ساخت و تهیه سریال ۵۲ قسمتی پرستاران در شب میلاد امام رضا (ع) آغاز شده و همچنین ساماندهی حوزه بین المللی پرستاری با همکاری و WHO , EMRO و توافق برای برگزاری نشست بین المللی مدیران پرستاری منطقه انجام شده است.

صدور دستور توسعه انجمن های علمی به تعداد گرایش های کارشناسی ارشد، تدوین طرح و بسته تحول مراقبت های پرستاری شامل ۱۰ آیتم که تا کنون ۸ آیتم محقق شده و ۲ عدد در مرحله نهایی شدن است و تصویب و ابلاغ ۲۲۰ برنامه آموزش مداوم با نظر مجامع مختلف پرستاری و در نهایت راه اندازی کمیته های ۱۰ گانه تخصصی مراقبت های پرستاری با مشارکت نزدیک به ۱۰۰ نفر از صاحبنظران پرستاری از اهم اقدامات معاونت پرستاری وزارت بهداشت در دولت یازدهم است. همچنین بالغ بر ۲۰ برنامه دیگر در دست پیگیری و در شرف نتیجه گیری است که به محض نتیجه دهی گزارش آن به اطلاع جامعه پرستاری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha