مشکلات رفتاری کودکان در اوایل دوران زندگی می‌تواند اثرات منفی زیادی بر دوران بزرگسالی آنها داشته باشد؛ اثرات منفی‌ای که پسران را بیش از دختران درگیر خود می‌کند.

تأثیر مشکلات رفتاری به‌جامانده از دوران کودکی بر پسرها بیشتر است

سلامت نیوز:مشکلات رفتاری کودکان در اوایل دوران زندگی می‌تواند اثرات منفی زیادی بر دوران بزرگسالی آنها داشته باشد؛ اثرات منفی‌ای که پسران را بیش از دختران درگیر خود می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وقایع اتفاقیه، گزارشی با عنوان «بررسی مشکلات رفتاری دوران کودکی و رابطه آن با جنسیت و پیشرفت تحصیلی در بزرگسالی»  در مؤسسه واتسون در دانشگاه براون آمریکا، انجام شده که نشان می‌دهد: چگونگی پاسخ مدرسه به رفتار کودکان محصل، می‌تواند در تشخیص اینکه فرد در آینده درزمینه تحصیلی موفق خواهد بود یا نه، نقش مهمی داشته باشد. این گزارش نشان می‌دهد پسران بیش از دختران تحت‌تأثیر این رفتارها قرار می‌گیرند.

به گفته «جایانتی اونز»، استاد جامعه‌شناس مؤسسه واتسون: «نحوه برخورد مسئولان مدرسه در مواجهه با  پسرانی که دارای مشکلات رفتاری هستند، می‌تواند در پیشرفت درسی و آینده علمی افراد مؤثر بوده و حتی موجب بهبود نمرات در دوران دانشگاه شود.» در این تحقیق، چندین کودک دختر و پسر چهار تا پنج ساله بررسی شدند کودکان مطالعه‌شده دارای مشکلات رفتاری مشابه و یکسانی بودند.

بعد از بررسی موضوعاتی ازجمله توجه و تمرکز به درس، کنترل احساسات، ابراز رضایت و خوشحالی و برقراری ارتباط مثبت با آموزگار و همسالان کودکان مطالعه‌شده، نتایج جالب توجهی به‌دست آمد؛ نتایجی که نشان می‌دهد، پسرانی که در سنین پیش‌دبستانی دارای مشکلات رفتاری هستند، در مقایسه با دختران همسن‌وسال خود در مدرسه، از مشکلات یادگیری رنج برده و با احتمال بیشتری، مجبور به تکرار یک مقطع تحصیلی هستند.

در این تحقیق معلوم شد پسرانی که دارای مشکلات رفتاری در کودکی هستند، در دوران دبیرستان و دانشگاه بیش از دختران همسن‌وسال خود درگیر مشکلات ناشی از این رفتارها بوده و پیشرفت تحصیلی مناسبی ندارند و برهمین‌اساس هرچقدر پسران در کودکی مشکلات رفتاری کمتری داشته باشند، در بزرگسالی وضعیت تحصیلی بهتری دارند و از نظر درسی و شغلی موفق‌تر هستند اما دختران کمتر تحت‌تأثیر مشکلات رفتاری کودکی خود قرار گرفته و آینده تحصیلی آنها به میزان بسیار کمتری تحت‌تأثیر مشکلات روانی‌شان در دوران کودکی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha