چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 192520

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از کاهش استفاده از نمک در نان‌ها براساس مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور خبر داد و گفت: برخی دستگاه‌های پخت نان غیراستاندارد هستند.

سلامت نیوز:معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از کاهش استفاده از نمک در نان‌ها براساس مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور خبر داد و گفت: برخی دستگاه‌های پخت نان غیراستاندارد هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، محسن فرهادی با اشاره به اینکه در اسفند ماه 94 در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، مصوبه|‌ای درخصوص ارتقای وضعیت کیفی نان، خصوصا نان سنتی تصویب شد، اظهار داشت: براساس این مصوبه مقرر شد که سازمان ملی استاندارد، استاندارد اجباری استفاده از نمک در نان که یک 1.8 درصد است را به یک درصد کاهش دهد.

فرهادی گفت: در این راستا کلیه امور مرتبط با نظارت ها بر نان سنتی بر عهده مرکز مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گذاشته شد و در این خصوص یک کمیته تخصصی ذیل دبیرخانه شورا تشکیل شد و سازمان های ذیربط برون بخشی از جمله سازمان ملی استاندارد و سازمان های درون بخشی مرتبط وزارت بهداشت در این کمیته شرکت می کنند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تهیه پیش نویس برنامه عملیاتی در این باره خبر داد و گفت: مقرر است که بر اساس این برنامه بتوانیم مصوبه ای را که شورای عالی سلامت و تغذیه به تصویب رسانده اجرا کنیم و تکالیفمان را انجام دهیم.

فرهادی از آماده شدن پیش نویس تفاهم نامه ای بین معاونت بهداشت وزارت بهداشت و ریاست سازمان ملی استاندارد خبر داد و به وبدا گفت: این تفاهم نامه بزودی امضا می شود و براساس آن تکالیف و توافقات طرفین کاملا چارچوب بندی می شود.

وی گفت: براساس این تفاهم نامه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد از توان و ظرفیتهای یکدیگر استفاده خواهند کرد. آزمایشگاه های سازمان ملی استاندارد در اختیار بهداشت محیط کشور قرار می گیرد و کمک می کند تا نظارت های آزمایشگاهی ما بر نان سنتی افزایش یابد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: در مجموع کلیه اقدامات مرتبط با عملیاتی کردن مصوبه مهم شورای عالی سلامت و امنیت غذا مبنی بر " نظارت بر استاندارد نمک نان‌ها" توسط کمیته کارشناسی عملیاتی کردن مصوبه در حال انجام است.

وی افزود: این مصوبه با 4 محور اساسی شامل؛ بهداشت فردی نانوا، رعایت بهداشت مواد غذایی واحد نانوایی، ابزار و تجهیزات و همچنین سازه و ساختمان نانوایی‌ها توسط همکاران بهداشت محیط و کار در حال پیگیری و انجام است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پایان با اشاره بر غیراستاندارد بودن برخی دستگاه‌های پخت نان گفت: نظارت و کنترل بر این دستگاه‌ها نیز در دستور کار همکاران بهداشت محیط قرار داده شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha