مدیر پرستاری بیمارستان آبان گفت: پایین بودن حقوق پرستاری سبب شده تا آنها یا در چند شیفت کار کنند یا به سمت کارهایی غیر از رشته خود سوق پیدا کنند که این در آینده می تواند برای وزارت بهداشت و بیمارستان ها مشکل ساز باشد.

حقوق پرستاران پایین تر از نرخ تورم است

سلامت نیوز:مدیر پرستاری بیمارستان آبان گفت: پایین بودن حقوق پرستاری سبب شده تا آنها یا در چند شیفت کار کنند یا به سمت کارهایی غیر از رشته خود سوق پیدا کنند که این در آینده می تواند برای وزارت بهداشت و بیمارستان ها مشکل ساز باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، بهجت طباطبایی اظهار داشت: بیشترین موضوعی که باید سازمان روی آن تمرکز و در دیدار با وزیر مطرح کند افزایش سطح حقوق پرستاران است تا مشکل معیشتی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حقوق پرستاران پاسخگوی مخارج زندگیشان نیست افزود:   بیمارستان ها هم محدودیت هایی در پرداخت دارند که باید این موضوع بازنگری شود.

مدیر پرستاری بیمارستان آبان ادامه داد: در این سالها نسبت به تورم حقوق پرستاران به ویژه در بیمارستان های دولتی چندان افزایش نیافته و برای همین خیلی از همکاران کارشان را رها کرده اند.

طباطبایی گفت: از سوی دیگر مشکل این است که بیشتر پرستاران  تمایل به کار در بخش های تخصصی دارند و جذب  این بیمارستان ها به خاطر حقوق و مزایا می شوند از این رو کمبود نیروی پرستاری بیشتر در بخش بالین است.

وی اظهار داشت: بیشتر بیمارستان ها در بخش عمومی که کار بیشترو حقوق پایین دارد کمبود نیرو دارند که راه حل همان افزایش منطقی حقوق پرستاران است.

مدیر پرستاری بیمارستان آبان افزود: سالهاست که کمبود حقوق پرستاران مطرح می شود اما تا کنون تنها کاری که شده پرداخت به موقع کارانه ها است که آن هم بسیار پایین است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha