شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 19261

یک کارشناس امور بیمه و درمان معتقد است: 15 درصد مردم فاقد بیمه هستند و 70 درصد هزینه های درمانی توسط بیمه شدگان پرداخت می شود.

عباس حاتمی در گفتگو با مهر به عملکرد ناموفق سازمانهای بیمه گر اشاره کرد و گفت: در جوامع توسعه گرا بهداشت و درمان از نیازهای اولیه شهروندان است و دولتها مکلف به تامین آن هستند.

 طبق ماده 90 قانون برنامه توسعه چهارم باید سهم مردم از هزینه های سلامت در بازار واقعی به کمتر از 30 درصد برسد و 70 درصد دیگر این هزینه را دولت باید به عنوان یک وظیفه حاکمیتی پرداخت کند. در حالی که هم اکنون درصد بالایی از هزینه های درمانی از جیب مردم پرداخت می شود و سازمانهای بیمه گر در ارائه خدمات به  مردم ناتوان هستند.

این کارشناس در امور بیمه و درمان در ادامه گفتگو با مهر تصریح کرد: کیفیت زندگی شهروندان به معنی دسترسی آسان و ارزان به خدمات بهداشتی و درمانی است به  گونه ای که همه شهروندان تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار گیرند و در این میان 80 درصد هزینه های بهداشتی و درمانی به عهده سازمانهای بیمه گر است اما در ایران 70 درصد هزینه های درمانی توسط بیمه شدگان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در ایران علیرغم اینکه سرانه دریافت حق بیمه بسیار بالاست و ماهانه حق بیمه های سنگین به جیب سازمانهای بیمه گر می رود اما مردم در مقابل این پرداختهای سنگین خدمات قابل توجه ای دریافت نمی کنند و به گونه ای باید اذعان داشت خدمات درمانی که بیمه شدگان دریافت می کنند به هیچ عنوان همخوانی با حق بیمه ها ندارد.

حاتمی گفت: طبق قانون باید 70 درصد هزینه های درمانی مردم توسط سازمان های بیمه گر پرداخت شود اما اموزه این امر بر عکس شده و سازمانهای بیمه گر تنها 30 درصد هزینه ها را پرداخت می کنند و اغلب هزینه ها بر دوش مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha