یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 193216

مصرف سبزیجات، کلسیم، نوشیدن آب فراوان، محدود کردن مصرف پروتئین‌های حیوانی و تحرک و فعالیت بدنی در دفع طبیعی سنگ‌های کلیوی مؤثر است.

بهترین مواد غذایی برای دفع سنگ کلیه

سلامت نیوز: مصرف سبزیجات، کلسیم، نوشیدن آب فراوان، محدود کردن مصرف پروتئین‌های حیوانی و تحرک و فعالیت بدنی در دفع طبیعی سنگ‌های کلیوی مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، در ادامه مواد غذایی و نوشیدنی های مفید را برایتان ذکر می کنیم:

-  جعفری، کرفس و گل گاوزبان برای دفع سنگ‌های کلیه مفیدند.

-  نوشیدن آب فراوان حتی بدون احساس تشنگی و پیاده روی مرتب روزانه به دفع سنگ کمک می‌کند.

مصرف سبزیجات، کلسیم، نوشیدن آب فراوان، محدود کردن مصرف پروتئین‌های حیوانی و تحرک و فعالیت بدنی در دفع طبیعی سنگ‌های کلیوی مؤثر است.

- مصرف گیاهان مُدر مانند دم کرده دُم گیلاس، کاکل ذرت، گزنه، بومادران، نعناع، گل همیشه بهار، کدو حلوایی، مرزه، مارچوبه و به طور کلی سبزی خوردن در دفع سنگ‌های کلیوی بسیار مؤثر است.

-  به منظور دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد.

-  مصرف یک لیوان آب جوشیده در هر ساعت سبب رقیق شدن املاح در ادرار و دفع سریع‌تر و راحت‌تر سنگ در مبتلایان به این بیماری می‌شود.

- روغن بادام دفع سنگ‌های ادراری را تسهیل می‌کند برای این کار باید سه قاشق سوپ‌خوری از مخلوط بادام شیرین و روغن گردو را بعد از هر وعده غذایی همراه با جوشانده‌ای که از جوشاندن 20 گرم شیرین بیان و یک مشت کاه جو در یک ظرف آب تهیه شده، مصرف کرد.

-  مصرف ماءالشعیر نیز باعث رفع خستگی اعصاب می‌شود و به دفع سنگ‌های کلیه کمک می‌کند.

* استفاده از ترب و تربچه خصوصاً ترب سیاه، به صورت رنده شده و یا آب ترب که ناشتا نوشیده شود، نیز از دیگر خوراکی های مفید برای مبتلایان به سنگ کلیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha