معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: براساس تعهدی که به مرکز سلامت محیط و کار دادیم باید در دو ماه آینده کار نظارت بر حوزه بهداشت همه سواحل مازندران را انجام دهیم.

سلامت نیوز:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: براساس تعهدی که به مرکز سلامت محیط و کار دادیم باید در دو ماه آینده کار نظارت بر حوزه بهداشت همه سواحل مازندران را انجام دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،، محسن اعرابی بعدازظهر امروز در همایش گرامیداشت روز بهداشت محیط که با حضور کارشناسان بهداشت محیط و مسؤولان مربوطه در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: فاصله و خلأ بین آنچه که مردم میدانند و عمل نمی‌کنند بسیار زیاد است و یکی از تلاشهای بهداشت محیط برای کاهش این فاصله است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع اطلاعات بهداشتی روی هم تلنبار می‌شود، افزود: به‌کار بستن دانستههای جدید توسط مردم اتفاق نمی‌افتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در مدارس باوجود امضای قرارداد با بوفهداران و تأکید بر رعایت موازین بهداشتی، اما همچنان ایرادات بهداشتی بر آنها وارد است، خاطرنشان کرد: شرایط فروش مواد غذایی به بوفهداران گفته میشود و برخیها میدانند اما مسائل را به‌کار نمی‌گیرند، لذا در گزینش این افراد از سوی مدیران مدارس باید دقت بیشتری صورت بگیرد.

این مسؤول ادامه داد: نگاه بوفه‌داری در مدارس، درآمدی بوده و برای دخل و خرج مدارس است، لذا باید به سمت اصلاح این رفتارها برویم.

اعرابی با بیان اینکه در عصر اطلاعات و ارتباطات قرار داشته و گاهی شاهد تصویربرداری مردم از وضعیت بهداشتی نامناسب در مکانهای عمومی و انتشار آن در فضاهای مجازی هستیم، تصریح کرد: در این زمینه بهداشت محیط با قوت بیشتری باید وارد عمل شود و با امکانات و تجهیزات موجود، راه را بر متخلفان ببندد.

وی با اشاره به فعالیتهای بهداشت محیط ازجمله در آب آشامیدنی سالم، سواحل، دخانیات و قلیان، پیوست سلامت و به‌کارگیری ظرفیت قانونی سایر بخشها، افزود: یکی از موضوعات مهم در بحث سواحل است زیرا دریا و سواحل مازندران در تمام سال مسافرپذیر است، براساس تعهدی که به مرکز سلامت محیط و کار دادیم باید در دو ماه آینده کار نظارت بر حوزه بهداشت همه سواحل مازندران را انجام دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان با بیان اینکه با اعمال قانون، تا حد زیادی میتوان موفق عمل کرد و مقابل فعالیتهای غیربهداشتی ایستاد، گفت: البته تجهیزات خوبی نیز تهیه شد و براساس نیازها باید مجموعه بهداشت محیط را تکمیل کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha