رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه تمامی پایگاه‌های هوایی ما باید بررسی و تجهیز شوند که در امر خدمت رسانی به مصدومین هیچ گونه مشکلی نباشد گفت: توجه به این امر می‌تواند عوارض ناشی از مرگ و میر با اورژانس هوایی را کاهش دهد.

اورژانس هوایی نیازمند نگرش جدی است

سلامت نیوز:رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه تمامی پایگاه‌های هوایی ما باید بررسی و تجهیز شوند که در امر خدمت رسانی به مصدومین هیچ گونه مشکلی نباشد گفت: توجه به این امر می‌تواند عوارض ناشی از مرگ و میر با اورژانس هوایی را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور در جمع رؤسای مراکز فوریت‌های پزشکی و رؤسای پایگاه‌های اورژانس هوایی کشور اظهار داشت: بحث امداد هوایی یک بحث جدی است که از این مقوله در اورژانس هوایی استفاده می‌شود.

کولیوند افزود: در کشورهای صنعتی و پیشرفته 15% عوارض ناشی از مرگ و میر با اورژانس هوایی کاهش داده‌اند و همچنین در کشور ما به همت وزیر بهداشت امداد هوایی پا گرفته و خدمت خوبی را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس هوایی نیاز به نگرشی جدی دارد افزود: با توجه به معضلات ترافیکی و اینکه بیش از 60% مناطق کشور ما کوهستانی و صعب العبور بوده و خصوصا در فصل زمستان در بسیاری از مناطق ارتباط زمینی کاملا قطع می‌شود در این شرایط نامساعد جوی ضرورت امداد و حضور هوایی الزامی است بنابراین جهت کاهش تلفات و مصدومین حوادث اورژانس هوای کشور نیازمند تقویت، توسعه و استفاده از بالگردهای مجهز با ایمنی بالا و خدمات دهی مناسب در شرایط مختلف جوی هستیم.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: تنها بالگرد استاندارد اورژانس که به کیت EMS مجهز بود متاسفانه دچار حادثه شد و یکی از عزیزانمان را از دست دادیم و حادثه‌ای تلخ و جبران ناپذیر را رقم زد.

وی اظهار داشت: در کشور در طول 3سال گذشته 3 سقوط بالگرد داشتیم و این موضوع حوادث را برای ما پررنگ تر می‌کند و این موضوع به عنوان یک اصل مهم باید در دستور کار قرار بگیرد که بتوانیم با وجود یک اورژانس هوایی مناسب بهترین خدمات رسانی را به دردمندان و مصدومین حوادث بدهیم.

سرپرست اورژانس کشور گفت: ما مصمم هستیم که این سیستم را توسعه دهیم و به مردم بیشتر خدمات‌دهی بدهیم و لازمه این خدمت رسانی تجهیز اورژانس هوایی به بالگردهای مجهز و ایمن است چون ملاک ما در پروازها مانور و جابجایی مصدومین نیست و ما می‌خواهیم کسانی که به اورژانس هوایی نیاز دارند از خدمات و امکانات این حوزه بهترین استفاده در جهت امدادرسانی و خدمات دهی به مردم انجام گیرد.

کولیوند افزود: بنده در راس اورژانس تکالیفم را به جدیت پیگیری می‌کنم و از شما هم انتظار دارم که با جدیت پیگیری کنید.

ایشان گفت: خلبانان ما باید تمام نکات ایمنی را رعایت کنند و بایستی ایمنی خود را نیز رعایت کنند که بتوانند به مردم خدمت رسانی کنند، ارزیابی عملکرد خودمان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: تمامی پایگاه‌های هوایی ما باید بررسی و تجهیز شوند که در امر خدمت رسانی به مصدومین هیچ گونه مشکلی نباشد.

سرپرست اورژانس کشور گفت: اطلاع رسانی دقیق، هماهنگ و منسجم توسط مسؤلین و مراکز مربوط یکی از مسائل بسیار مهم در هنگام بروز حوادث و اتفاقات است که از اهمیت خاصی برخوردار هست.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت شغلی در اورژانس افزود: افراد اورژانسی افرادی ایثارگر هستند که جهادی کار می‌کنند و این روحیه خوب بر خدمت دهی بهتر به مصدومین اثربخش است.

کولیوند خطاب به روسای مراکز استان‌های فوریت پزشکی گفت: در بحث مدیریت بحران همکاران را آموزش و پروش دهید که بتوانند خوب عمل کنند.ضمن اینکه افق روشنی در اورژانس در پیش است که در این راستا روسای دانشگاه‌ها نیز ضرورت دارد به سمت همکاری با اورژانس بیایند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha