عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه داروهای ناباروری هزینه های بیماران را افزایش داده است، گفت: داروهای ناباروری هزینه های زیادی را به همراه دارد که بیماران را با مشکل روبرو کرده در این میان باید بیمه ها نیز وارد عمل شوند.

هزینه‌ داروهای ناباروری بیماران را با مشکل روبرو کرده/ بیمه‌ها وارد عمل شوند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه داروهای ناباروری هزینه های بیماران را افزایش داده است، گفت: داروهای ناباروری هزینه های زیادی را به همراه دارد که بیماران را با مشکل روبرو کرده در این میان باید بیمه ها نیز وارد عمل شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رسول خضری درباره برخی اظهارنظرها نسبت به غفلت در طرح تحول سلامت، افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، مشکلات زیادی در حوزه دارویی وجود داشت و شکی نیست که بیماران در برهه ای از زمان با چالش جدی مواجه شدند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که بعد از طرح تحول سلامت بسیاری از اقلام دارویی که در گذشته نایاب بود به راحتی در دسترس بیماران قرار گرفت و زمانی که تامین دارو از سوی بیماران با مشکل مواجه بود ، بعد از طرح تحول سلامت این امکان فراهم شد تا بیماران بتوانند با سهولت دارو را تهیه کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اکنون در حوزه دارویی کمبود حدود 30 قلم دارو وجود دارد که البته در گذشته این تعداد بیش از 200 قلم دارو بود؛  البته ناگفته نماند که وضعیت فعلی حوزه دارویی را نمی توان ایده آل تصور کرد اما مشکلات این حوزه از گذشته کمتر شده است.

وی با بیان اینکه از 7 بسته طرح تحول سلامت 4 بسته آن به حوزه دارو اختصاص داشت، تاکید کرد: در این میان توانستیم مشکل تامین دارو و هزینه های بیماران صعب العلاج یا سرطانی را رفع کنیم اما باز هم راه نرفته زیادی در این زمینه وجود دارد که همت مسئولان امر را می طلبد.

خضری با یادآوری مشکلات تامین داروهای ناباروری، این مقوله را نیازمند ورود جدی مسئولان حوزه سلامت است، گفت: داروهای ناباروری هزینه های زیادی را به همراه دارد که بیماران را با مشکل روبرو کرده در این میان باید بیمه ها نیز وارد عمل شوند و بخش اعظمی از این داروها را تحت پوشش بیمه ای قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره تولیدات دارویی افزود: در بحث تولیدات دارویی نیز همچنان برخی چالش ها وجود دارد به گونه ای که امروزه 75 الی 80 شرکت تولیدکننده دارویی در سطح کشور داریم که درمقابل آن 270 شرکت واردکننده دارویی درحال فعالیت هستند لذا عمده منابع در دست واردکننده های دارویی است نه دست تولید کنندگان.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه کارخانه های داروسازی در کشور به جهت مسایل مختلف از تکنولوژی لازم برخوردار نیستند و دانش فنی ما در حوزه دارو محدود است از سویی دیگر در کشورمان تغییر و توسعه در حوزه دارویی نیازمند منابع مالی است که باید در برنامه ریزی ها توجه جدی به آن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha