کارشناسان سلامت همچنان در تلاش برای کنترل شیوع بیماری وبا در مناطق طوفان‌زده هائیتی هستند.

خطر تشدید شیوع وبا در هائیتی با آغاز بارندگی

سلامت نیوز:کارشناسان سلامت همچنان در تلاش برای کنترل شیوع بیماری وبا در مناطق طوفان‌زده هائیتی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، از زمان وقوع طوفان "متیو" در هائیتی بیش از ۲۰۰ مورد ابتلا به بیماری کشنده وبا در این کشور گزارش شده و کارشناسان سلامت را بر آن داشته تا به سرعت شیوع این بیماری را تحت کنترل در آورند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است پیش از آنکه با شروع فصل بارندگی، خطر ناشی از شیوع وبا تشدید شود، یک میلیون دوز واکسن وبا به منطقه پرخطر فرستاده شد. در فاصله ماه‌های نوامبر تا ژانویه بیشترین احتمال شیوع بیماری وبا وجود دارد.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت گفت: افراد مبتلا به وبا نیازمند دریافت کمک‌های درمانی هستند اما یک چهارم مراکز درمانی در مناطق جنوبی هائیتی تخریب شده یا به شدت آسیب دیده‌اند.
دکتر "دومینیک لگروس" از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت گفت: اولویت اصلی برای افرادی که از طوفان آسیب دیده‌اند این است که به آب سالم دسترسی داشته باشند. این تنها روش برای کنترل بیماری وباست.

هائیتی با تهدید بیماری وبا که ناشی از آب آلوده است بیگانه نیست. پس از وقوع زلزله فاجعه آمیز سال ۲۰۱۰ در این کشور حدود ۱۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست دادند.

دومینیک لگروس همچنین افزود: افراد مبتلا به بیماری وبا نیازمند دریافت کمک‌های درمانی هستند اما یک چهارم مراکز درمانی در مناطق جنوبی تخریب شده یا به شدت آسیب دیده‌اند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، وبا موجب اسهال شدید در فرد می‌شود و در صورتیکه بیمار تحت درمان قرار نگیرد ظرف چند ساعت جان خود را از دست می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha