دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 196278

متخصصان در یک مطالعه جدید مدعی‌ شده‌اند که احساس درد می‌تواند مُسری و واگیردار باشد.

احساس درد، واگیردار است

سلامت نیوز:متخصصان در یک مطالعه جدید مدعی‌ شده‌اند که احساس درد می‌تواند مُسری و واگیردار باشد.

   به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی روی موش‌های آزمایشگاهی چندین سری آزمایش انجام گرفت که اگرچه این آزمایش‌ها دردناک نبودند اما موش‌ها به گونه‌ای واکنش نشان می‌دادند که به نظر می‌رسید از ناحیه پا دچار سوختگی شده‌اند.

به گفته متخصصان آمریکایی، موش‌ها در واقع این حساسیت بالا را از موش‌های دیگری که خودشان در ابتدا این درد را تجربه کرده بودند، گرفتند.

هر دو گروه موش‌ها در یک فضا قرار داشتند که تقریبا ۱.۵ متر از همدیگر دور بودند اما نمی‌توانستند همدیگر را ببینند. محققان معتقدند موش‌هایی که آزمایش‌های دردناک نداشتند در واقع این حس درد را از طریق بو کردن به دست آورده‌ بودند.

به گفته محققان آمریکایی در صورتی که این ادعا تایید شود می‌توان در مورد برخی بیماری‌های عجیب همچون داشتن حس درد بدون هیچ دلیل منطقیِ پزشکی، توضیحات بیشتری ارائه کرد.

"آندری ریابینین" محقق ارشد این مطالعه گفت: برای اولین بار نشان دادیم فرد برای داشتن حس درد نیاز ندارد دچار صدمه یا التهاب شود. درد به راحتی و به دلیل سرنخ‌ها (علامت‌ها)ی اجتماعی به وجود می‌آید.

در این بررسی موش‌ها به سه گروه تقسیم شدند. یک گروه در دوران ترک مواد الکلی یا مخدر و دو گروه دیگر موش‌های سالم بودند. همچنین موش‌های یکی از گروه‌های سالم با موش‌های گروه اول هم اتاق بودند و گروه دیگر نیز در اتاقی جداگانه قرار گرفتند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این تیم تحقیقاتی با انجام تعدادی از آزمایشت دریافتند که در موش‌ها "بو کردن" آشکارترین وسیله در انتقال احساس درد به موش‌هایی است که آسیب فیزیکی ندیده‌اند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha