هر سال حدود 200،000 کودک زیر 5 سال به علت عفونت های حاد دستگاه تنفسی در سراسر جهان می میرند .یک تیم تجزیه و تحلیل داده اسکاتلندی دریافتند که حداقل 3.4 میلیون نفر از کسانی که در میان کودکان دارای عفونت های حاد تنفسی هستند نیاز شدید به بستری شدن دارند و تخمین زده می شود درگذشت 99 درصد کودکان در کشورهای درحال توسعه به این دلیل است

عفونت های تنفسی عامل اصلی مرگ و میر ناشی از دوران کودکی

به گزارش سلامت نیوز ؛ مرگ و میر در میان کودکان در کشورهای با درآمد بالا 0.7 درصد برای کسانی که کمتر از 1 ساله شده اند و 0.3 درصد برای کسانی که زیر سن 5 هستند. در کشورهای در حال توسعه ، مورد مرگ و میر نسبت 2.1 درصد برای هر دو مورد کودکان کمتر از 1 سال و کودکان زیر 5 سال بوده است .
"در سطح جهانی ، این عفونت  علل عمده  مراجعه به بیمارستان است.
دکتر هریش نیر از مرکز علوم بهداشت و درمان جمعیت در دانشگاه ادینبورگ میگوید  :  عفونت علت مهم مرگ در کودکان پس از ذات الریه و هموفیلوس و انفولانزای نوع ب است .
توسعه پیشگیری و ارائه راهبردهایی برای درمان این بیماری باید با شتاب بیشتری پیگیری شود و اقداماتی نظیر ارتقا استفاده از سرویسهای بهداشتی ، تامین تجهیزات اکسیژن به طور منظم در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان میتواند به طور قابل توجهی مرگ و میر مرتبط با این بیماری را کاهش دهد .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha