پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 196601

گروه دانش محققان آمریکایی داروی جدیدی تولید کرده‌اند که امید به درمان بیماری آلزایمر را افزایش داده است.

افزایش امید به درمان آلزایمر

سلامت نیوز: گروه دانش محققان آمریکایی داروی جدیدی تولید کرده‌اند که امید به درمان بیماری آلزایمر را افزایش داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، این دارو با کاهش التهاب و از بین بردن توده‌های غیرطبیعی پروتئینی در مغز به درمان آلزایمر کمک می‌کند. به گزارش «دیلی‌میل»، این درمان آزمایشی باعث حفظ حافظه در بخش‌هایی از مغز شده است که در زوال عقل از بین می‌روند.

پژوهشگران کلینیک کلولند، اوهایو معتقدند این داروی جدید، علاوه بر هدف قرار دادن علائم بیماری، پروتئین‌های سمی را نیز در مغز نابود می‌کند که به شکل توده درآمده و آلزایمر را ایجاد می‌کنند. تولید دارویی که بتواند بیماری آلزایمر را درمان کند، یکی از چالش‌های این سال‌های دانشمندان دنیاست تا بتوانند شمار زیادی از مبتلایان را درمان کنند.
حدود 850‌هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در انگلیس وجود دارد که پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این تعداد تا سال 2025 به یک میلیون خواهد رسید. داروی NTRX-07 با حفظ سلامت نورون‌های عصبی و سلول‌های زایشی در مغز، التهاب ایجاد‌شده بر اثر بیماری را کاهش داده و آلزایمر را درمان می‌کند. یکی از ویژگی‌های اصلی بیماری آلزایمر، رشد غیرطبیعی خوشه‌های پروتئینی موسوم به پلاک‌های آمیلوئیدی و بسته‌های درهم‌پیچیده رشته‌های عصبی در مغز است.

این تغییرات علاوه بر ایجاد التهاب، به اعصاب هم آسیب وارد می‌کنند که درنهایت کاهش حافظه، زوال عقل و اختلال حواس را به دنبال دارد. داروی NTRX-07 میزان پروتئین موسوم به SOX2 را که نقش مهمی در شکل‌گیری نورون‌های عصبی جدید دارند، افزایش می‌دهد و به این شکل از مغز افراد در برابر آلزایمر محافظت می‌کند. در موش‌هایی که با  NTRX-07  تحت‌درمان قرار گرفتند، میزان پروتئین SOX2 در حد نرمال باقی ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha