جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 196616

مطالعات محققان دانشگاه نیوکاسل در انگلیس نشان می دهد مغز دقیقا مشابه پوست به مرور زمان و با افزایش سن قابلیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهد و پیر می شود.

مغز مانند پوست پیر می شود

سلامت نیوز:مطالعات محققان دانشگاه نیوکاسل در انگلیس نشان می دهد مغز دقیقا مشابه پوست به مرور زمان و با افزایش سن قابلیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهد و پیر می شود.

به گزارش  ایرنا از ساینس، در این تحقیقات متخصصان دانشگاه نیوکاسل با همکاری محققان دانشگاه ریو دو ژانیرو واقع در برزیل، ساختار بافت چین خورده مغز انسان و تغییرات آن در اثر افزایش سن را مورد بررسی قرار دادند. 
محققان از طریق بررسی ساختار چین خوردگی مغز هزار نفر دریافتند چین خوردگی مغز انسان بر اساس یک قانون ساده ایجاد می شود. همچنین دریافتند یکی از مولفه های موثر در این فرآیند که تحت عنوان فشار درون غشای مغز تفسیر می شود، با افزایش سن کاهش می یابد. علاوه بر این محققان دریافتند نحوه چین خوردن مغز مردان با زنان تفاوت اساسی دارد و همچنین اندازه مغز، سطح غشا و میزان چین خوردگی نیز در آن ها متفاوت است. مغز زنان در مقایسه با مردان همسن، چین خوردگی کمتری دارد. با وجود این هم چین خوردگی مغز زنان و هم مغز مردان از یک قاعده واحد تبعیت می کند.
این تحقیقات بر اساس تحقیقات قبلی انجام شده است که نشان می داد نحوه چین خوردگی مغز تمام حیوانات از یک قاعده خاص تبعیت می کند. 
به اعتقاد محققان، نتیجه این تحقیقات می تواند راهگشای درمان انواع آسیب ها و بیماری های مربوط به مغز از جمله آلزایمر باشد.
نتایج این تحقیقات در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha