دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

برنامه "پرونده" با موضوع (طلاق) و با حضور دکتر رضایی، قاضی دادگستری روانه آنتن شد.

مشکلات اقتصادی بیشترین عامل طلاق‌ است

سلامت نیوز:برنامه "پرونده" با موضوع (طلاق) و با حضور دکتر رضایی، قاضی دادگستری روانه آنتن شد.
به گزارش سلامت نیوز دکتر رضایی بالاترین عامل طلاق را مسائل مالی و اقتصادی دانست و گفت: تا کنون درباره دلایل طلاق کار علمی و قطعی انجام نشده که آمار و دلایل منجر به آن را دسته‌بندی کنیم. اما اگر کسی در دادگاه‌های خانواده حضور داشته و با پرونده‌های طلاق مواجه شود، بسیار راحت عمده اختلافات منجر به طلاق را در خواهد یافت که بالاترین و ارجح‌ترین رقم طلاق به مسائل اقتصادی و مالی برمی‌گردد. اگر ما بتوانیم این بُعد را به هر نحوی حذف کنیم به راحتی می‌توانم بگویم دیگر با 30 یا 40 درصد این نوع پرونده‌های طلاق مواجه نخواهیم شد.


وی افزود: وقتی همسر یا زوجه دریابد به نوعی امنیت مالی زندگی تامین است و می‌تواند سرپرستی فرزندانش را داشته باشد، آبرومندانه زندگی خودش را اداره کند، چندان به ابعاد عاطفی و جنسی اهمیت نمی‌دهد همین که حیثیت و شرافتش در محیط امن خانواده حفظ شود، راضی است.


این قاضی دادگاه خانواده اظهار کرد: بعد از مسائل اقتصادی، با مساله اعتیاد مواجه هستیم که رفتارهای سوء در پی خواهد داشت و در مقام فراوانی و مواجهه در محاکم قضایی مرتبط با دعاوی خانواده در رده سوم طلاق قرار می‌گیرد.


دکتر رضایی بیان کرد: کمااینکه مسائل اقتصادی و اعتیاد در خانواده که منجر به طلاق می‌شوند از هم قابل تفکیک نیستند، یعنی شما نمی‌توانید در پرونده طلاق با معضل اقتصادی روبه‌رو شوید که خانواده با آن درگیر هستند و سوء‌رفتار فحش و کتک در آن نباشد. از طرفی سوء‌رفتار خاص و ضرب و جرح باشد و در کنار آن با اینکه زوج متمکن و متمول هست و شغل خوبی هم داراست اما ترک نفقه نکرده باشد.


وی افزود: به همین دلیل این عوامل از یکدیگر منفک نیستند و گاهی اوقات ما در پرونده‌ها می‌بینیم که دلایل متضاد و متفاوت وجود دارد. به عنوان مثال فرد تحصیل‌کرده است و توقع نمی‌رود یک سری رفتارها ناهنجار از آنها سر بزند اما آنها نیز در اوج ناهنجاری آن رفتار خاص را داشتند هر چند این رفتار ممکن است در میان بانوان نیز باشد.


این قاضی خانواده گفت: زمانی که یک خانواده به چنین وضعی می‌رسند و زن این شرایط را می‌بیند با مراجعه به مراجع قضایی تظلم‌خواهی می‌کند و می‌خواهد از زندگی با همسر ناهنجار خود خلاص شود. در اینجا قاضی پرونده با اینکه می‌تواند از افراد خانواده کمک بگیر،د اجازه نمی‌دهد به محض ورود زن و ارائه دلایل طلاق، حکم صادر کند بلکه تلاش می کند تا این رویداد را به تعویق بیندازد تا شاید زندگی یک زوج به آسانی از هم نپاشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha