مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه انجام سونوگرافی حرفه تخصصی رادیولوژیست‌ها است، عنوان کرد: متخصصان زنان تنها می‌توانند از سونوگرافی به عنوان ابزار کمک تشخیصی استفاده کنند و حق دریافت هیچ گونه وجه از مراجعه کننده را ندارند.

دریافت وجه از سوی متخصصان زنان برای سونوگرافی غیرقانونی است

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه انجام سونوگرافی حرفه تخصصی رادیولوژیست‌ها است، عنوان کرد: متخصصان زنان تنها می‌توانند از سونوگرافی به عنوان ابزار کمک تشخیصی استفاده کنند و حق دریافت هیچ گونه وجه از مراجعه کننده را ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر سید محمد حسین میردهقان، مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت  درباره اعتراض رادیولوژیست‌ها در خصوص انجام سونوگرافی توسط متخصصان زنان و دریافت وجه از مراجعه کنندگان، گفت: متخصصان زنان تنها در صورت گذراندن دوره‌های آموزشی مصوب وزارت بهداشت می‌توانند از دستگاه سونوگرافی به عنوان ا«بزار کمک تشخیصی» استفاده کنند اما باید گفت این افراد طبق قانون نباید در سربرگ و تابلوی خود عنوان سونوگرافی را ذکر کنند، ارائه گزارش داشته باشند و هم‌چنین نباید بابت انجام آن از مراجعه کننده هزینه‌ای دریافت کنند.

وی با تاکید براینکه انجام سونوگرافی حرفه تخصصی رادیولوژیست‌ها است، افزود: وزارت بهداشت سال‌هاست بر این موضوع تاکید دارد، اما متاسفانه طی نظارت‌ها و گزارشاتی که ارسال می‌شود متوجه می‌شویم برخی از متخصصان زنان جهت انجام سونوگرافی وجه دریافت می‌‌کنند به همین دلیل طی تصمیمات جدید و تشدید نظارت‌ها قرار شده است کارشناسان نظارتی با حضور یکی از مدیران معاونت درمان به صورت سرزده از مراکز درمانی بازدید داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف گزارشات کامل را به مسئولان ارائه دهند.

میردهقان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اکثرا متخصصان زنان سونوگرافی را در مطب‌های خود انجام می‌دهند و نیاز است نظارت‌ها بر مطب‌ها نیز افزایش یابد، گفت: مساله نظارت سرزده از مطب‌ها نیز از جمله برنامه‌های در دست اجرا است که بزودی به مرحله اجرایی درخواهد آمد.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت یادآور شد: به افراد توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف فرد خاطی را به سامانه 1590 و 1690 وزارت بهداشت اطلاع دهند تا برخوردهای لازم صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: به تمام معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده تا نظارت‌های خود را تشدید کنند زیرا انجام سونوگرافی حیطه تخصصی رادیولوژیست‌ها و متخصصان زنان اجازه ورود به این حرفه را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha