عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص آلودگی فاضلاب های بیمارستانی گفت: فاضلاب های بیمارستانی جزو فاضلاب های خطرناک هستند و در حال حاضر نیمی از فاضلاب های بیمارستانی به شبکه های آب در تهران وارد می شود.

ورود 50 درصد فاضلاب‌ بیمارستان‌هابه شبکه های آب‌

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص آلودگی فاضلاب های بیمارستانی گفت: فاضلاب های بیمارستانی جزو فاضلاب های خطرناک هستند و در حال حاضر نیمی از فاضلاب های بیمارستانی به شبکه های آب در تهران وارد می شود.

به گزارش سلامت نیوز ، محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، با اشاره به خطرناک بودن ورود فاضلاب های بیمارستانی به شبکه آب برای سلامتی مردم اظهارداشت: در حال حاضر فاضلاب نیمی از بیمارستان‌ های شهر تهران به دلیل عدم وجود تصفیه ‌خانه وارد شبکه جمع ‌آوری آب های سطحی و چاه ‌های جذبی می ‌شود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: تعدادی از بیمارستان های شهر تهران که حدود 150 بیمارستان است مجهز به تصفیه خانه نیستند به طوری که حدود 10 درصد بیمارستان ها فاقد سیستم تصفیه فاضلاب و یا اینکه دارای تصفیه خانه با عملکرد ناقص است که این موضوع موجب ورود فاضلاب های بیمارستانی به شبکه آب های سطحی و چاه های جذبی می شود.
به گفته وی، در پایین دست شهر تهران فاضلاب بیمارستان ها وارد شبکه آب های سطحی می شود و به طور مستقیم برای آبیاری زمین ‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست روی فاضلاب واحدهای مراکز درمانی و مجتمع های بزرگ درمانی اعم از بیمارستان ها اقدام انجام می دهد. بیمارستان ها موظف هستند که در فرصت هایی که برای آن ها تعیین شده فاضلاب خود را نمونه گیری کنند.
قربانی با بیان اینکه اگر فاضلاب در مسیر شهری باشد وزارت نیرو باید نسبت به نصب سیستم تصفیه اقدام کند، گفت: در غیر این صورت اگر سیستم فاضلاب بیمارستان در مسیر فاضلاب شهری وجود نداشته باشد باید وزارت نیرو با کمک شهرداری نسبت به وجود تصفیه و الحاق به سیستم فاضلاب شهری مراکز درمانی اقدام کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه بیمارستان هایی که از نظر پایش فاضلاب نتوانند تصفیه کنند به مراجع قضائی معرفی شوند، گفت: همچنین برای ساماندهی زباله های بیمارستانی و عفونی نیز اقدام و برنامه‌ ریزی ویژه ‌ای باید انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha