معاون آموزشی بیمارستان پورسینا با بیان اینکه پیروی از رژیم غذایی نامناسب می‌تواند خطر بروز سکته مغزی را افزایش دهد، گفت: سکته مغزی تا حدود زیادی قابل پیشگیری بوده و در صورت تشخیص سریع علائم، قابل درمان است.

ارتباط رژیم غذایی نامناسب با افزایش خطر بروز سکته‌های مغزی

سلامت نیوز:معاون آموزشی بیمارستان پورسینا با بیان اینکه پیروی از رژیم غذایی نامناسب می‌تواند خطر بروز سکته مغزی را افزایش دهد، گفت: سکته مغزی تا حدود زیادی قابل پیشگیری بوده و در صورت تشخیص سریع علائم، قابل درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر مظفر حسینی نژاد، معاون مرکز آموزشی درمانی پورسینا  اظهار کرد: بیش از نصف موارد سکته مغزی را می‌توان با تغییر روش زندگی، آشنایی و کنترل عوامل خطر پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص پیشگیری و درمان این بیماری، گفت: هنگام بروز سکته‌های ایسکمیک که لخته داخل عروق را می‌پوشاند، بیمار باید در کمتر از 3 ساعت به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل شود تا با بهره مندی از بهترین درمان شناخته شده که تزریق داروی TPA است، نسبت به درمان و کاهش عوارض سکته اقدام شود.

حسینی نژاد با بیان اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا این نوع درمان انجام می‌شود، افزود: در گیلان یک تیم تخصصی استروک شامل متخصصان مغز و اعصاب و سایر تخصص‌های درمانی تحت نظر معاونت درمان استان در بیمارستان پورسینای رشت پیگیری و درمان این بیماران را با این داروی تخصصی آغاز کرده‌اند.

معاون بیمارستان پورسینای رشت با بیان اینکه در چند ماه گذشته تعدادی بیمار سکته مغزی نیز با این روش درمان شده‌اند، گفت: کارکنان بخش مغز و اعصاب در این بیمارستان با این درمان آشنا هستند و تکنسین های اورژانس در گیلان با مراحل انتقال و درمان این بیماران آشنایی کافی دارند.

وی با تاکید بر اینکه سکته مغزی تا حدود زیادی قابل پیشگیری بوده و در صورت تشخیص سریع علائم، قابل درمان است، افزود: مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت مرکز اصلی تخصصی درمان بیماران سکته مغزی در استان گیلان است و بیش از 1500 بیمار سکته مغزی در یک سال گذشته در این بیمارستان بستری شدند.

حسینی نژاد گفت: عواملی که منجر به افزایش آترواسکلروز (تصلب شرایین) می‌شوند، ریسک ابتلا به بیماری‌های عروقی قلب و مغز را افزایش می‌دهند که مهم‌ترین عوامل آن، سن بالا، فشار خون بالا، مصرف سیگار، دیابت، چاقی، مصرف الکل و نداشتن فعالیت‌های ورزشی و تغذیه نامناسب است.

وی با بیان اینکه پیروی از رژیم غذایی نامناسب می‌تواند خطر بروز سکته مغزی را افزایش دهد، تاکید کرد: مصرف بیش از اندازه چربی و کلسترول می‌تواند سبب ضخیم شدن رگ‌های خونی شده و مصرف بیش از اندازه نمک موجب بروز بیماری فشار خون شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha