مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 88 درصد مردم ایران کمتر از حد مورد نیاز سبزی و میوه مصرف می‌کنند، میانگین مصرف شیر نیز در ایران نصف استاندارد جهانی است.

88 درصد مردم کمتر از حد نیاز میوه و سبزی می‌خورند

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 88 درصد مردم ایران کمتر از حد مورد نیاز سبزی و میوه مصرف می‌کنند، میانگین مصرف شیر نیز در ایران نصف استاندارد جهانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،دکتر زهرا عبداللهی هشدار داد: میزان مصرف سبزی، میوه، لبنیات و شیر در بین ایرانیان بسیار کمتر از حد مورد نیاز است و بر عکس مصرف روغن و شکر در بین ایرانیان بالاتر از حد مجاز است.

وی گفت: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی هر فرد در طول روز باید پنچ واحد میوه یا سبزی استفاده کند. از نظر مصرف لبنیات نیز هر فرد باید روزانه 250گرم لبنیات مصرف کند اما سرانه مصرف لبنیات در بین ایرانیان کمتر از این میزان و حدود 190 گرم در روز است. در مورد شیر این وضعیت بدتر است به طوری که هر فرد باید هر سال 165کیلوگرم شیر مصرف کند در صورتی که هم اکنون هر ایرانی سالانه فقط 70 کیلوگرم شیر مصرف می‌کند که کمتر از نصف میزان لازم است.

دکتر عبداللهی گفت: هدف از تغذیه سالم این است که سیری سلولی اتقاق بیفتد و گرنه سیری ظاهری و مصرف کالری بیش از حد که به چاقی و اضافه وزن منجر می‌شود نوعی سوء تغذیه و عامل مهم انواع بیماری های غیر واگیر مانند دیابت، بیماری های قلبی و سرطان است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha