سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 198319

گروه دانش دانشمندان استرالیایی برای اولین‌بار در دنیا آزمایشی ابداع کرده‌اند که می‌تواند احتمال بروز نابینایی را در مبتلایان به دیابت ارزیابی کند.

آزمایش نابینایی برای دیابتی‌ها

سلامت نیوز:گروه دانش  دانشمندان استرالیایی برای اولین‌بار در دنیا آزمایشی ابداع کرده‌اند که می‌تواند احتمال بروز نابینایی را در مبتلایان به دیابت ارزیابی کند.

به گزارش شینهوا» فناوری Remote-I از طریق سازمان تحقیقاتی صنعتی علمی مردمی (CSIRO) ساخته شده است که به بیماران مبتلا به دیابت امکان می‌دهد چشم‌ها و قدرت بینایی خود را توسط پزشک معالج خود تحت‌کنترل بگیرند تا در صورت ایجاد مشکل، سریع نسبت به درمان آن اقدام کنند. به گفته محققان، از هر سه مبتلا به دیابت، یکی از مشکل بینایی ناشی از دیابت رنج می‌برد که آمار بالایی محسوب می‌شود.

 مشکلات بینایی ناشی از دیابت اغلب منجر به نابینایی می‌شود.  پژوهشگران بر این باورند که با تشخیص زودهنگام و درمان‌های به‌موقع می‌توان از نابینایی ناشی از ابتلا به دیابت جلوگیری کرد و از این طریق، شمار نابینایان دنیا را که به دلیل این بیماری بینایی خود را از دست داده‌اند، کاهش داد. پزشکان از طریق این آزمایش که به نوعی مانند غربالگری عمل می‌کند، می‌توانند بین بیماران خود اولویت‌بندی کنند و بیمارانی را که نیاز به جراحی دارند درصدر درمان قرار دهند تا از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

سیستم Remote-I، تصاویری از شبکیه چشم 200 بیمار را با رزولوشن بالا تهیه و آنها را روی سیستم ابری آپلود می‌کند که پزشک قادر به مشاهده آن باشد. پزشک از این طریق می‌تواند در معاینات اولیه، با تشخیص زودهنگام خود، درمان موثر را به بیمار ارائه دهد.

منبع:روزنامه فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha