دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 198752

تقریبا 4 نفر از هر 5 نفر، درد کمر را در برهه‌ ای از زندگی تجربه می ‌کنند و یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به پزشک را می ‌توان همین درد کمر برشمرد.

9 پیشنهاد غیر دارویی برای رهایی از درد کمر

سلامت نیوز:تقریبا 4 نفر از هر 5 نفر، درد کمر را در برهه‌ ای از زندگی تجربه می ‌کنند و یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به پزشک را می ‌توان همین درد کمر برشمرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،درد کمر می ‌تواند در حالت‌ های مختلف ظاهر شود و از یک درد مداوم تا یک درد شدید ناگهانی شما را زمینگیر کند.

این درد دلایل متفاوتی دارد. خیلی از افراد به دلیل داشتن اضافه وزن دچار درد در ناحیه کمر می‌ شوند.

خبر خوب این است که بسیاری از افراد با گذشتن چند روز و یا هفته دردشان بهبود می یابد و نیازی به عمل جراحی ندارند. چیزی که بیشتر از هر درمانی مورد نیاز این دسته از افراد است، استراتژی های کمکی خود شخص است که می ‌تواند در بهبود شرایط اثر خوبی بگذارد و از بازگشت درد جلوگیری کند.

بیشتر تمرین کنید: در حالت کمر درد ممکن است به این فکر کنید که فعالیت خود را کمتر کنید و بیشتر استراحت کنید. یک یا دو روز استراحت ممکن است درد شما را کاهش دهد، اما مدت زمان بیشتر نمی ‌تواند وضعیت را بهبود بخشد. متخصصان بر این باورند که تمرین های سبک می ‌تواند از میزان التهاب بکاهد و تنش عضلانی را کاهش دهد.

مراقب وزنتان باشید: چند کیلو وزن اضافه در ناحیه میانی بدن می ‌تواند فشار مضاعفی را به کمر شما وارد کند، سعی کنید تا از وزن ایده آلتان چهار کیلوگرم کمتر باشید، تا فشار بر روی کمر شما کمتر باشد.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن، جریان مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را به دیسک های بین مهره‌ های کمر کاهش می ‌دهد و همین منجر به افزایش درد در ناحیه کمر می‌ شود.

بهبود خوابیدن: اگر بیش از حد دچار درد کمر می ‌شوید با پزشک خود راجع به بهترین حالت خوابیدن صحبت کنید. خوابیدن به بغل، در حالتی که زانوهایتان را به سمت سینه جمع کرده اید، گاهی از اوقات برای افراد مبتلا به کمردرد توصیه می ‌شود. در صورتی که علاقه دارید به پشت بخوابید، بهتر است تا یک بالش را به زیر زانوهای خود قرار دهید و بالش کوچکی را نیز در پایین ‌ترین قسمت کمر (گودی کمر) خود بگذارید. به خاطر داشته باشید که خوابیدن بر روی شکم می ‌تواند فشار مضاعفی را بر روی کمر شما وارد کند.

مراقب حالت نشستن باشید: بهترین صندلی‌ها برای نشستن، صندلی‌هایی با پشتی صاف و بیرون زدگی برای گودی کمر هستند. در مواقع نشستن سعی کنید از چهار پایه برای زیر پا استفاده کنید.

مراقب بلند کردن اشیا باشید: برای بلند کردن اشیا سنگین خم نشوید. سعی کنید تا زانوهای خود را خم کرده و نیم‌ خیز شوید، شی مورد نظر را نزدیک به شکمتان نگه دارید و به آرامی برخیزید. به بدن خود فشار نیاورید و تا جای که می ‌توانید به جای کشیدن اشیاء سنگین، آنها را هل دهید.

کیف پولتان را سبک کنید: نشستن بر روی یک کیف پر پول منجر به بروز درد کمر می ‌شود. سعی کنید تا کیفتان را خالی نگاه دارید و یا در زمانی که بیش از حد می ‌نشینید، آن را از جیب ‌تان بیرون بیاورید.

کیف دستی مناسب را انتخاب کنید: کیفی را خریداری کنید که بند بلندی داشته باشد. بهتر است تا از مدل کیف های پستچی بخرید و بند آن را بر روی شانه مخالف بگذارید، تا وزن آن در بدنتان پخش شود و تنها به یک نقطه از بدن فشار وارد نشود. زمانی که کیف سنگینی را با دست و بدون بند حمل می‌کنید، سعی کنید تا هر چند وقت یکبار، دستتان را عوض کنید و از قرار دادن بار بیش از حد در یک سمت از بدنتان خودداری کنید. هر چند وقت یکبار، کیفتان را خالی کنید و وسیله های غیر ضروری را از آن بیرون بیاورید.

کمربندها را فراموش کنید: برای کمر، تعداد زیادی کمربندهای طبی موجود است، اما اکثر آنها برای دوران نقاهت برخی از عمل های مفید است و هنوز ثابت نشده است که آنها برای دردهای شدید کمر مفید هستند.

منبع:webmd


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha