چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 199027

اگر شما هم در تماس با دردهای مفاصل و کمر هستید، احتمالا شاید بخواهید تمام روز را در بستر استراحت باقی بمانید اما باید بدانید شاید این انتخاب، درد شما را وخیم تر کند.

کدام ورزش ها دردهای مزمن را تسکین میدهند؟

سلامت نیوز:اگر شما هم در تماس با دردهای مفاصل و کمر هستید، احتمالا شاید بخواهید تمام روز را در بستر استراحت باقی بمانید اما باید بدانید شاید این انتخاب، درد شما را وخیم تر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،درست است که برخی از پزشکان استراحت را برای دردهای کمر و سایر دردهای مزمن تجویز می کنند اما مطالعات نشان داده اند افرادی که ورزش را برای مدیریت درد خود انتخاب می کنند، نتایج بهتری هم به دست می آورند.

ورزش در واقع باعث بهبود آستانه درد می شود. ورزش ‌های هوازی تقویت ‌کننده قلب و عروق، تمرین ‌های قدرتی و تمرین ‌های کششی برای افزایش انعطاف‌ پذیری بدن به شما کمک می‌کند تا آستانه تحمل دردتان را بالا ببرید.

یک شروع خوب

اگر شما در شرایط درد مزمن مانند درد پشت یا لگن، زانو، شانه و ... هستید، نباید به هیچ وجه بدون برنامه ورزش کنید. پزشک باید بررسی های کامل را برای ارائه یک برنامه ورزشی مناسب به عمل بیاورد.

در این میان درمان گرهای فیزیکی می توانند به نحوه نشستن، ایستادن و راه رفتن شما دقت کنند و بر اساس آنها تمرین‌ های لازم را مشخص نمایند.

ساده‌ ترین اقداماتی که می ‌توانید برای تسکین درد پشت، یا درد سایر مفاصل انجام دهید، انجام تمرین ‌های ساده و بی ‌خطر کششی است:

به پشت روی فرش یا تشک دراز بکشید. ساق پاهایتان را روی یک کاناپه یا صندلی بگذارید، به طوری که ساق پاهایتان از پاشنه پا تا پشت زانو به طور کامل روی آن تکیه کند. در این حالت در وضعیتی مشابه نشستن پشت صندلی قرار دارید، به جز اینکه در این حالت روی ستون فقرات‌ هیچ فشاری وارد نمی ‌شود.

می توانید روی شکم روی یک توپ تعادلی دراز بکشید و بگذارید بدنتان از طرفین توپ آویزان شود.

به پشت دراز بکشید و زانوها را به سمت قفسه سینه‌ ببرید. این وضعیت بدنی را وضعیت «نوزاد خوشحال» می گویند.

کدام ورزش را انجام دهیم؟

یکی از مهمترین ورزش ‌هایی که به بهبود درد مزمن پشت کمک می ‌کند، ورزش ‌های هوازی است که آمادگی قلبی عروقی فرد را هم بهبود می‌ بخشند. انجام ورزش‌ های هوازی با کاهش کمردرد و زانو هم همراه است.

به هر حال باید تمرینی را انتخاب کنید که در حین انجام آن دچار درد نشوید. ممکن است با پیاده‌ روی سریع روی تردمیل این تمرین‌ ها را آغاز کنید.

اگر هنوز درد زیادی را احساس می‌کنید، می‌توانید ورزش ‌های آبی مانند شنا را امتحان کنید و یا به انجام ایروبیک بپردازید. با انجام ورزش‌ های آبی می‌ توانید تمرین ‌های هوازی و تمرین ‌های مقاومتی را بدون وارد کردن فشار بر مفاصل انجام دهید.

تمرین ‌های قدرتی نیز می‌ توانند به تسکین کمردرد و مفاصل کمک کنند.

کدام ورزش ها را نباید انجام داد؟

اگر دچار مشکلات مفصلی شدید هستید، باید از ورزش‌ هایی که فشار و ضربه شدیدی به مفاصل وارد می ‌آورد، خودداری کنید. بسکتبال ورزشی است که فشار زیادی روی مفاصل می ‌آورد زیرا در حین آن جهیدن، جابجایی سریع و حرکات در جهات متفاوت انجام می‌ شود.

ورزش‌هایی مانند تنیس یا گلف نیز فشار زیادی روی ستون فقرات و حتی منجر به عدم تعادل می شود.

فراموش نکنید که درد مزمن با کاهش کیفیت زندگی همراه است؛ انجام تمرین ‌های ورزشی می ‌تواند به نحوی تاثیر گذار کیفیت زندگی شما به حالت عادی بازگرداند. پس دلیلی برای نشستن و دردکشیدن وجود ندارد.

منبع:webmd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha