مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از صدور دستوری برای برقراری سریع مستمری بازماندگان بیمه شده تامین اجتماعی در حادثه برخورد دوقطار مسافربری خبر داد.

دستور نوربخش برای برقراری مستمری بازماندگان حادثه قطار سمنان

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از صدور دستوری برای برقراری سریع مستمری بازماندگان بیمه شده تامین اجتماعی در حادثه برخورد دوقطار مسافربری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، سید تقی نوربخش در نشست خبری ضمن عرض تسلیت به هموطنان برای حادثه برخورد دوقطار مسافربری از صدور دستوری برقراری سریع مستمری بازماندگان افراد شناسایی شده خبر داد.


وی افزود: دستور دادیم بلافاصله مستمری بازماندگان عضو تامین اجتماعی برقرار و امور درمانی آنها بلافاصله انجام شود؛ البته تامین اجتماعی در دامغان بیمارستان ندارد اما اگر لازم باشد به سایر بیمارستان ها از جمله میلاد منتقل می شوند. کمک های دیگری نیز خواهیم داشت که در روزهای آینده و پس از شناسایی همه افراد اعلام می کنیم.

بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت رقم اعلام شده از سوی این وزارتخانه نیست

وی در پاسخ به پرسشی درباره مقصر بودن قطار مسافربری رجاء گفت: رجاء در حادثه رخ داده مقصر نبود و حتی خسارت دیده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره بدهی 4250 میلیارد تومانی تامین احتماعی به وزارت بهداشت گفت: رقمی که بابت درمان هزینه کردیم در سال 95، 7900 میلیارد تومان است که 2700 میلیارد تومان در مراکز ملکی و 5200 میلیارد تومان بابت خرید خدمات مصرف شده است. البته یک سوم خرید خدمات بر عهده خودمان است.

نوربخش ادامه داد : از این 5200 میلیارد تومان، 2900 میلیارد تومان به بیمارستان های دانشگاهی و 2300 میلیارد تومان به سایر مراکز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال 94 با حداکثر هزینه‌های طرح تحول روبرو بودیم گفت: از سوی دیگر همواره در هر سال بخشی از پرداخت ها مربوط به ماه‌های گذشته است. در حال حاضر تا مرداد بدهی داروخانه ها و تا خرداد ماه مطالبات پزشکان و 60 درصد بدهی دانشگاه‌ها را تا خرداد و 100 درصد بدهی دانشگاه‌ها را تا بهمن ماه پرداخت کرده ایم. ماهانه 500 میلیارد تومان به وزارت بهداشت می دهیم. اگر اسناد را تا شهریور تحویل داده باشند 2700 میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکاریم و رقم بدهی ما 4000 میلیارد تومان نیست.

نوربخش درباره زمان پرداخت تعهدات گفت: بر اساس قرارداد چهارجانبه با وزارت بهداشت تعهدات پرداخت می شود. سازمان در بحث مستمری که ماهانه به 3400 میلیارد تومان می رسد بدون مشکل عمل می کند. ماهانه 220 میلیارد تومان مستمری بیکاری می دهیم و حدود 1000 میلیارد تومان بابت خرید خدمات و حدود 200 میلیارد تومان کل هزینه های پرسنلی ماست. در مجموع 5000 میلیارد تومان در ماه پرداخت می کنیم و با این وجود این تلورانس ها چندان غیرطبیعی نیست و در حال تلاشیم تا بدهی وزارت بهداشت را تسویه کنیم.

وی در پایان از افتتاح شعبه اقماری تامین اجتماعی در خانه سینما به منظور تسهیل خدمت رسانی به هنرمندان خبر داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha