عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر ضرورت تدوین و تصویب قانون مجزا برای تامین امنیت زنان در برابر خشونت، گفت: راه‌حل رفع خشونت علیه زنان، بررسی مشکلات در مراکز مشاوره‌ اجتماعی و خانواده است.

ضرورت تدوین قانون مجزا برای حمایت از زنان در برابر خشونت

سلامت نیوز:عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر ضرورت تدوین و تصویب قانون مجزا برای تامین امنیت زنان در برابر خشونت، گفت: راه‌حل رفع خشونت علیه زنان، بررسی مشکلات در مراکز مشاوره‌ اجتماعی و خانواده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدعلی پورمختار  درباره ضرورت ارتقا امنیت زنان در برابر خشونت، گفت: برای برخورد و مقابله با خشونت علیه زنان به مفادی از قوانین عمومی مانند قانون مجازات اسلامی استناد می‌شود، در واقع اگر ضرب و جرحی صورت گیرد بر مبنای مواد مختلف قانون مجازات اسلامی می‌توان با عوامل خشونت برخورد کرد.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اهمیت تامین امنیت زنان، برای پیشگیری از خشونت علیه زنان، رفع تنش‌های ناشی از خشونت در خانواده و جلوگیری از از هم گسیختگی خانواده و سایر مسائل اجتماعی باید قانون‌ خاصی تصویب شود که در این زمینه لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت موثر واقع می‌شود.

وی خشونت علیه زنان را در قالب شکل‌های متفاوت ارزیابی کرد و تصریح کرد: خشونت علیه زنان تنها خشونت‌های جسمی و ضرب و جرح نیست، در واقع برخی خشونت‌ها از نوع روحی و عاطفی است، متاسفانه برخی از مردان به دلایل و بهانه‌های مختلف همسر خود را از خانه بیرون می‌کنند یا بد رفتاری‌هایی آنها در خانه موجب تحمل شراط سخت زندگی برای افراد خانواده می‌شود که متاسفانه اثبات خشونت‌های عاطفی و روحی از مجاری قضایی مشکل است.

پورمختار راه حل رفع مشکلات مذکور را بررسی خشونت‌های خانگی در مراکز مشاوره‌های اجتماعی و خانواده دانست و گفت: با توجه به آثار منفی خشونت برای زنان باید برخورد مناسب نه الزاما کیفری با کسانی که زنان را تهدید کرده یا آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده اند برای پیشگیری و حمایت از زنان انجام داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه به اقدامات نیروی انتظامی جهت تامین امنیت زنان اشاره کرد وگفت: نیروی انتظامی و پلیس پیشگیری به عنوان زیر مجموعه آن، به طور اختصاصی دارای پلیس بانوان هستند، به نظر می‌رسد این مجموعه نسبت به سایر دستگاه‌ها که توجه به حوزه زنان ندارند، اختصاصا برای بانوان نیروی تخصصی در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه نیروی انتظامی با تشکیل پلیس بانوان کارهایی چون ارتباطات، بازجویی، مشاوره و پیگیری مشکلات زنان را توسط پلیس زن پیش‌بینی کرده است، افزود: منتهی بسیاری از موضوعات در داخل خانه رخ می‌دهد که در این زمینه نه نیروی انتظامی و نه هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند ورود پیدا کند مگر آنکه درخواستی برای کمک صورت گیرد. در حقیقت اقدامات کلی برای تامین امنیت زنان مناسب است اما اینکه موثر تر و پیشگیرانه تر باشد تنها به نیروی انتظامی مرتبط نیست و همه دستگاه های متولی باید بیش از پیش در حوزه پیشگیری فعال شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha