رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به نوع ویروس آنفلوآنزا، شدت آن نسبت به سال قبل خفیف تر است.

شدت بیماری آنفلوانزا نسبت به سال قبل خفیف تر است

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به نوع ویروس آنفلوآنزا، شدت آن نسبت به سال قبل خفیف تر است.

دکتر محمدمهدی گویا با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه نوع ویروسی آنفلوآنزای غالب در حال حاضر، ویروسی موسوم به H3N2 است که نسبت به سایر ویروس های آنفلوآنزای فصلی از شدت کمتری برخوردار است اما لازم است مردم از خود مراقبت بیشتری به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی همزمان با فرارسیدن فصل سرما موارد ابتلا به بیماری های واگیر تنفسی افزایش می یابد. افزایش این موارد به آلودگی هوا ارتباطی ندارد اما آلودگی هوا باعث می شود در برخی از مبتلایان به ویژه مبتلایان به بیماری های زمینه ای، بیماری تشدید شود.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: مبتلایان به بیماری های زمینه ای(مانند دیابت یا فشارخون) باید مراقبت های بیشتری از خود به عمل بیاورند. به این معنی که هم مراقب باشند بیمار نشوند و هم اگر دچار بیماری شدند، مراقب باشند به انواع شدید بیماری مبتلا نشوند.
گویا تاکیدکرد: افراد در صورت ابتلا به این بیماری از خوددرمانی پرهیز کرده و حتما به پزشک مراجعه کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد. 
وی تصریح کرد: ظرف دو هفته گذشته و به ویژه 10 روز گذشته، موارد عفونت های شدید تنفسی بیشتر شده که امری کاملا قابل انتظار است اما در مجموع، موارد ابتلا نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برخی استان ها مانند تهران، اصفهان، کرمان موارد عفونت های شدید تنفسی به نسبت جمعیت شان بیشتر از جاهای دیگر بوده است. در برخی استان ها نیز مانند قم، قزوین و گلستان، این موارد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha