یک متخصص مغز و اعصاب و دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی گفت: در حال حاضر ادعای درمان کامل و قطعی بیماری "ام اس" توسط مدعیان ناآگاه طب سنتی یا هر مکتب طبی دیگر ادعایی واهی است.

درمان بیماری "ام‌اس" توسط مدعیان ناآگاه طب سنتی ادعایی واهی است

سلامت نیوز: یک متخصص مغز و اعصاب و دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی گفت: در حال حاضر ادعای درمان کامل و قطعی بیماری "ام اس" توسط مدعیان ناآگاه طب سنتی یا هر مکتب طبی دیگر ادعایی واهی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, مریم عباسی متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بیماری"ام‌اس" اظهار داشت: با شنیدن کلمه "ام‌اس" بعضی دچار ترس و اضطراب شدیدی می‌شوند و برخی تصویر فردی کاملاً ناتوان و ویلچرنشین در ذهنشان مجسم می‌شود.

به‌گفته وی بسیاری از مردم نمی‌دانند که بسیاری از افراد عادی که در جامعه کنار آنها به کار و فعالیت مشغولند، اعم از برخی کارمندانی که به آنها مراجعه می‌کنند، و یا افراد دارای شغل آزاد و حتی برخی هنرمندان و در نهایت حتی برخی از پزشکانی که به‌عنوان بیمار به آنها مراجعه می‌کنند، مبتلا به این بیماری هستند و حتی ممکن است خانواده نزدیک برخی بیماران نیز از ابتلای آنها خبر نداشته باشند.

این متخصص مغز و اعصاب بیان داشت: آن چهره‌ای که مردم از بیماری "ام‌اس" می‌شناسند و حتی در فیلم و سریال‌ها هم نشان داده می‌شود، شامل شدیدترین نوع بیماری و بیماران پیشرفته است که گروه کوچکی از جامعه بیماران مبتلا به "ام‌اس" را تشکیل می‌دهد.

عباسی افزود: پس بیایید نگرش خود را در مورد این بیماری اصلاح کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر، ادعای درمان کامل و قطعی بیماری "ام اس" توسط مدعیان ناآگاه طب سنتی یا هر مکتب طبی دیگر ادعایی واهی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha