متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه کِرِم‌های ضدآفتاب معمولی ممکن است در پوست اطراف چشم ایجاد حساسیت کند، گفت: ضد آفتاب مخصوص لب و مو هم موجود است و برای افرادی که مدت طولانی در برابر آفتاب قرار دارند، توصیه می‌شود.

کِرِم‌های ضد آفتاب پوست خود را بشناسید

سلامت نیوز:متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه کِرِم‌های ضدآفتاب معمولی ممکن است در پوست اطراف چشم ایجاد حساسیت کند، گفت: ضد آفتاب مخصوص لب و مو هم موجود است و برای افرادی که مدت طولانی در برابر آفتاب قرار دارند، توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو برنامه  شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه چون ضدآفتاب معمولی ممکن است ایجاد حساسیت کند، ضدآفتاب مخصوص یا ضدآفتاب مربوط به بچه ها برای دور چشم توصیه می شود، افزود: اما از آنجایی که تهیه این ضدآفتاب هم ممکن است هزینه ای داشته باشد توصیه می شود از ضدآفتاب معمولی با غلظت کم استفاده شود، اگر مشکلی نداشت می توان استفاده از ضدآفتاب معمولی را ادامه داد.

وی در ادامه یادآور شد: ضد آفتاب مخصوص لب و مو هم موجود است که به صورت اسپری بوده  و برای افرادی که مدت طولانی در برابر آفتاب قرار دارند، مفید است.

احسانی در پاسخ به این پرسش که طریقه مصرف کرم ضدآفتاب چگونه باید باشد؟ گفت: میزان آن به اندازه یک بند انگشت انتهایی اشاره باشد. بهتر است هر 5/2 الی 3 ساعت نیز تکرار شود. البته کسانی که خیلی عرق می کنند مرتب بیرون از منزل هستند به استخر می روند، ض آفتاب را باید زودتر تمدید کنند. مثلا هر دو دو ساعت تکرار شود.

وی با بیان اینکه در تابستان و زمستان هم از ضد آفتاب به تعداد مورد نیاز استفاده شود، ادامه داد: برای افرادی که خیلی عرق می کنند، ضدآفتاب هایی طراحی شده مخصوص آنها در ضمن، ضدآفتاب باید بر حسب نوع پوست، جوش داشتن یا نداشتن، لک داشتن یا نداشتن انتخاب شود.

احسانی با بیان اینکه افرادی که کشاورزی یا دامداری می کنند باید از پوشش های فیزیکی مناسب مثلا از کلاه، دستکش و ضدآفتاب استفاده کنند، گفت: کسی که مبتلا به بیماری است و مجبور است در منزل بماند اگر محیط منزل خیلی نورگیر دارد از کرم استفاده کند بهتر است.

این متخصص پوست و مو در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا ضد آفتاب های زینک اکساید، ضدآفتاب مناسبی است؟، اظهارداشت: این ضدآفتاب، اولین ضدآفتاب است. خیلی چرب است. اثر محافظتی بسیار خوبی دارد و چون نور را منعکی می کند، ضدآفتاب فیزیکی است و اگر کسی بتواند از آن استفاده کند، خوب است. به آنهایی که بیماری آفتابی دارند حتما این ضدآفتاب توصیه می‌شود. این کرم گاه برای ترمیم زخم هم توسط پزشک تجویز می شود البته ضدآفتاب دیگری به نام اکسدگیتانیوم هم در بازار موجود است که چربی زینک اکساید و رنگ سفید زینک اکساید را ندارد که می تواند مفید باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha