رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت : تا به امروز هیچ داروی چینی از وزارت بهداشت مجوز ورود نگرفته است .

هیچ داروی چینی در کشور مجوز ندارد / واکنش به اخبار مبنی بر قاچاق دارو از کشور

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت : تا به امروز هیچ داروی چینی از وزارت بهداشت مجوز ورود نگرفته است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو درخصوص چینی تلقی شدن برخی از داروهای کشور گفت : تا به امروز هیچ داروی چینی از وزارت بهداشت مجوز ورود نگرفته است اما در این خصوص می توان گفت فقط مواد اولیه داروها از این کشور تهیه می شود و لازم به ذکر است حدود 90درصد مواد اولیه داروهای کل جهان را هند و چین تامین می کنند. از این رو چینی بودن داروها فقط در بخش مواد اولیه صحت دارد و هیچ محصول نهایی تا الان واردات نداشته ایم.

وی در رابطه با خروج داروهای یارانه ای از کشور گفت : در مورد داروهای یارانه ای نیز با تفاهم نامه ای که از اول این دولت بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت برای اولین بار بسته شد متمرکز شدن موضوع پرداخت یارانه ها به مصرف کننده است بجای پرداخت آن به تامین کننده. به عبارتی تمام داروهای یارانه ای با قیمت واقعی در زنجیره تامین دارو و بازار عرضه می شوند و به هنگام خرید توسط بیمار از داروخانه بیمه متقبل هزینه این داروهاست و وزارت بهداشت یارانه را به بیمه پرداخت می کند.

وی افزود:خروج دارو از زنجیره تامین هم ضرر اقتصادی به دولت وارد نمیکند چون دارو با قیمت وافعی در زنجیره تامین گردش می کند.

دیناروند در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت نظارتی در رابطه با قاچاق لوازم پزشکی و دارویی دارد بیان کرد :در رابطه با قاچاق لوازم پزشکی و دارویی می توان گفت کشور ما کشور پهناوری است با مبادی ورود متنوع و متاسفانه میزان ورود کالای غیر مجاز هم زیاد، درخواست وزارت بهداشت در این رابطه این است که مردم برای سلامت خودشان ارزش قائل باشند و کالاهای سلامت را صرفا از داروخانه هادتهیه کنند. همچنین به سامانه رهگیری کنترل و ردیابی وزارت بهداشت که جز بهترین سامانه ها در دنیا شمرده شده است اهمیت داده و استعلام کنند و به پیغام های ارسال شده توجه فرمایند .

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان متذکر شد: درخواست ما از داروخانه ها و داروسازان این است که با مشارکت بیشتر و جدی تر سلامت مردم را مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha