سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 201323

یک کارشناس طب سنتی شرایط «ورزش معتدل» از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

شرایط «ورزش معتدل» از منظر طب سنتی

سلامت نیوز: یک کارشناس طب سنتی شرایط «ورزش معتدل» از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید جواد علوی درباره اینکه آیا لازم است برای ورزش کردن به باشگاه یا ورزشگاه خاصی رفت یا روش‌های ساده‌تر و ارزانتری هم وجود دارد, اظهار کرد: یکی از ورزش‌های ساده و ارزان و مفید برای سلامتی، پیاده‌روی است.

به‌گفته وی شرط اینکه پیاده‌روی به سلامتی بدن کمک کند این است که به یک ورزش معتدل تبدیل شود؛ پیاده‌روی باید سریعتر از قدم زدن عادی باشد و گام‌ها کمی بلند‌تر و سرعت هم بیشتر باشد.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: شرط مهم دیگر این است که پیاده‌روی برای ورزش کردن باشد نه برای خرید لوازم یا گفتگو؛ در این صورت نفع پیاده‌روی شامل کل بدن می‌شود اما اگر پیاده‌روی خیلی سریع باشد که گویی تمرکز روی حرکت ران‌ها به پایین باشد این ورزش بیشتر نفعش شامل اندام تحتانی است.

علوی یادآور شد: امروزه «حرکت» برای ورزش مورد‌نظر است؛ حرکتی که فرد برای کارش انجام می‌دهد مثلاً زن خانه‌دار که شست‌وشو می‌کند و غذا درست می‌کند، نمی‌تواند به‌عنوان ورزش تلقی شود زیرا بدن با این حد حرکت عادت کرده است یا به‌عبارتی در این حد تنظیم شده است.

وی ادامه داد: ورزش ممکن است نفع عمومی برای بدن یا برای عضوی خاص داشته باشد اگرچه ورزش‌های گروهی با نشاط بیشتری همراه هستند اما برای ورزش کردن رفتن به باشگاه و پرداخت هزینه اضافی لازم نیست حتی می‌توان در منزل در طول قطر سالن حرکت کرد و می‌توان حرکات نرمشی انجام داد؛ از اهمیت حرکات کششی هم نباید غافل شد چرا که بسیار مفید هستند.

شرایط ورزش معتدل

این کارشناس طب سنتی متذکر  شد: از شرایط ورزش معتدل این است که تا وقتی که حرکات ورزشی با نشاط و بدون خستگی باشد, ورزش ادامه پیدا کند همچنین رنگ چهره کمی قرمز شود و توأم با خوشرنگی باشد و تعریق کافی صورت گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha