رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از رشد 10 درصدی بودجه این نهاد برای سال آینده خبر داد.

رشد 10درصدی بودجه کمیته امداد برای سال 96

سلامت نیوز: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از رشد 10 درصدی بودجه این نهاد برای سال آینده خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، پرویز فتاح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه سال 96 کمیته امداد در برنامه ششم توسعه نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است گفت : امسال بودجه کمیته امداد 3 هزار و 900 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این میزان در سال 96 با10 درصد رشد اختصاص خواهد یافت .
وی گفت: هرچند که سال 95 برای کمیته امداد سال سختی بود، اما عبور از سختی ها با وفاق ملی که حول کمیته امداد ایجاد شده است، مشکلات را آسان می کند.
فتاح افزود : همراهی رسانه، بانک ها، مجلس شورای اسلامی و دولت موجب شده است کشمکش سیاسی حول محورهای کمیته امداد ایجاد نشود.
وی گفت : منابع کمیته امداد دربخش های عمومی، مردمی و مجتمع اقتصادی این کمیته برای امسال محقق شده است.
فتاح با اشاره به همکاری بانک مرکزی تا پایان فروردین برای اختصاص وام افزود: حدود هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه بانک ها دریافت و به نیازمندانی که تاکنون شناسایی شده اند، أعطا می شود.
وی با اشاره به جشن خودکفایی 100 هزار نفر از مددجویان با حضور رئیس جمهورگفت: رئیس جمهور در سفر های استانی خود علاوه بر مصوبه تعیین شده به 4 استان بالغ بر 100 میلیارد تومان برای اشتغال زایی مددجویان تخصیص داده است .
فتاح افزود:80 درصد از منابع کمیته امداد برای ایجاد اشتغال از سوی بانک ها و 20 درصد نیز از منابع امدادی تامین می شود.
وی گفت: امسال مددجویان کمیته امداد بیش از 100 هزار فقره وام اشتغال از مبلغ 5 تا 15 میلیون تومان دریافت کرده اند.
فتاح با اشاره به توجه کمیته امداد امام خمینی به توانمندسازی خانواده های تحت پوشش افزود: تاکنون 140 هزار خانوار بوأسطه خودکفایی و نیازنداشتن به کمک های این کمیته از حمایت این نهاد خارج شده اند.
وی این کاهش را 7 درصدی برای جامعه هدف کمیته امداد در سال 95 اعلام کرد و گفت: این جمعیت از یک میلیون و 720 هزار نفر به یک میلیون و 610 هزار نفر کاهش یافته است .
فتاح درباره میزان مستمری افراد تحت پوشش این نهاد افزود: افزایش مستمری این افراد باید 50 درصد حقوق تعیین کننده وزارت کار باشد که تاکنون محقق نشده است.
وی با اشاره به اینکه قرار بود در برنامه بودجه سال 95 از محل حذف یارانه سه دهک بالا، مبلغی به نیازمندان أعطا شود که به هر دلیلی محقق نشد ابراز امیدواری کرد : با توجه به موافقت دولت، مجلس نیز مبلغ مستمری مددجویان را افزایش دهد.



 صرفه جویی 80 میلیارد تومانی کمیته امداد در قالب طرح چابک سازی


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال در قالب طرح چابک سازی 80 میلیارد تومان صرفه جویی شده است .
 پرویز فتاح در جمع خبرنگاران افزود: 200شاخه برای ارائه خدمات در نقاط دور ایجاد که موجب صرفه جویی و تزریق این منابع به جامعه هدف شده است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ازدواج در میان مددجویان کمیته امداد افزود: امسال 70 هزار فقره جهیزیه به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.
فتاح درادامه سخنان خود درباره گورخواب ها نیز گفت :سیاسی کردن موضوع رسیدگی به آسیب های اجتماعی(گور خواب ها) مناسب نیست و مشکلی را برطرف نمی کند.
وی افزود: دولت تاکنون اقدامات بسیاری را برای برطرف کردن آسیب های اجتماعی انجام داده است اما رسانه ها نیز باید با دولت همراه باشند.
فتاح درباره تکدی گری نیز گفت: این معضل نیز آسیب به شمار می آید و برخی متکدیان تابعیت ایرانی نیز ندارند و ما نیز مکانی برای نگهداری از آنان نداریم.
فتاح درباره سفرهای استانی نیز افزود:ما در کمیته امداد وظیفه داریم به استان ها و شهرستان های محروم برویم و بازدید میدانی داشته باشیم؛ نمی توانیم با یک نسخه مشترک مشکلات نیازمندان در سراسر کشور را رفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 100 خانوار از أقلیت های مذهبی تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: کمیته امداد برای رفع مشکلات نیازمندان فرامذهبی ، فرابومی و فراجناحی اقدام می کند.
فتاح درباره ایجاد اورژانس اجتماعی نیز گفت :اورژانس اجتماعی در حال حاضر تنها یک طرح است و باید مشورت های لازم برای اجرای آن در کشورانجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha