سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به صعودی بودن وضعیت بیکاری در ایران طی دو سال گذشته اعلام کرد این کشور طی دو سال هشت پله در رده‌بندی بیکارترین کشورهای جهان بالا رفته است.

ایران رتبه ٢٣ "بیکارترین" کشورهای جهان

سلامت نیوز: صندوق بین‌المللی پول با اشاره به صعودی بودن وضعیت بیکاری در ایران طی دو سال گذشته اعلام کرد این کشور طی دو سال هشت پله در رده‌بندی بیکارترین کشورهای جهان بالا رفته است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد نوشت: براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، نرخ بیكاری در ایران كه در سال ٢٠١٤ بالغ بر ۱۰.۶ درصد بوده است، در سال ٢٠١٥ به ۱۰.۸درصد و در سال ٢٠١٦ به ۱۱.۲۸ درصد افزایش یافته است. البته در تابستان سال جاری نرخ بیكاری باز هم بالاتر رفت و به ۱۲.۸ درصد رسید كه البته در محاسبات و گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول به آن استناد نشد. این افزایش ۱.۸ درصدی نسبت به سال گذشته در حالی حاصل شد كه شاخص رشد اقتصادی در ایران به شكل چشمگیری جهش داشته است، جهشی كه هنوز نتوانسته خود را در ایجاد شغل نشان دهد.


در مقایسه با سایر كشورها نیز وضعیت اشتغال در ایران بدتر شده است و این كشور طی دو سال ٨ پله در رده‌بندی بیكارترین كشورهای جهان بالا رفته است. در سال ٢٠١٤ ایران از نظر رده‌بندی كشورهای جهان بر اساس بیشترین نرخ بیكاری در رتبه ٣١ قرار داشته اما در سال ٢٠١٥ در جایگاه ٢٥ و طی سال ٢٠١٦ در جایگاه ٢٣ قرار گرفته است. بر این اساس در سال ٢٠١٦ تنها ٢٢ كشور در جهان از نظر اشتغال وضعیت بدتری نسبت به ایران داشته‌اند كه عبارتند از: آفریقای جنوبی، مقدونیه، بوسنی و هرزگووین، یونان، سودان، اسپانیا، صربستان، ونزوئلا، ارمنستان، آلبانی، كرواسی، باهاماس، تونس، قبرس، جاماییكا، مصر، سائوتومه، نیجریه، پورتوریكو، سورینام، بلز و ایتالیا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha