یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 20290

اغلب مردم هنگامی كه مصرف گوشت قرمز را كاهش می‌دهند به مصرف بیشتر پنیر رو می‌آورند. در حالی كه پنیرها نیز از شیر كامل یا خامه تهیه می‌شوند و اغلب پنیرها در حالی كه به لحاظ كلسیم غنی هستند ولی چربی اشباع‌شده بالایی نیز دارند و كلسترول آنها نیز بالاست. گوشت قرمز، ماكیان و بیشتر پنیرها تقریباً مقدار مشابهی كلسترول دارند.

گوشت قرمز و پنیر مقدار مشابهی كلسترول دارند
سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: گوشت قرمز، ماكیان و بیشتر پنیرها مقدار كلسترول مشابهی دارند.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با  فارس، افزود: شیر تأمین كننده بسیاری از مواد مغذی اساسی در بدن است كه می‌تواند به صورت كم چرب و پرچرب مصرف می‌شود . شیرهای با چربی بیشتر از چربی اشباع شده و كلسترول بالاتری برخوردار هستند كه كالری بیشتری نیز دارند.

وی گفت: به طور كلی باید سعی كرد به جای شیر كامل از شیر بدون چربی استفاده كرد اگر این تغییر به تدریج صورت گیرد بهتر است و به این ترتیب میزان مصرف چربی اشباع، كلسترول و كالری كاهش پیدا می‌كند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: اغلب مردم هنگامی كه مصرف گوشت قرمز را كاهش می‌دهند به مصرف بیشتر پنیر رو می‌آورند. در حالی كه پنیرها نیز از شیر كامل یا خامه تهیه می‌شوند و اغلب پنیرها در حالی كه به لحاظ كلسیم غنی هستند ولی چربی اشباع‌شده بالایی نیز دارند و كلسترول آنها نیز بالاست. گوشت قرمز، ماكیان و بیشتر پنیرها تقریباً مقدار مشابهی كلسترول دارند.

صفوی اضافه كرد: ولی پنیرها اغلب از لحاظ چربی اشباع غنی‌ترند. پنیر منبع مناسبی مثل گوشت برای تأمین برخی ویتامین‌ها و املاح معدنی خصوصا آهن نیست.

وی گفت: پنیرهایی كه از شیرهای كم چرب تهیه شده‌اند معمولاً نسبت به پنیرهای طبیعی و ساخته شده از شیر كامل از چربی اشباع شده و كلسترول كمتری برخوردار است.

صفوی گفت: پنیر باید با چربی پایین و مصنوعی به جای نوع طبیعی و سخت آن استفاده شود و بیشترین پنیر، پنیری است كه دارای 7 تا20 گرم چربی در 100 گرم داشته باشد.

وی افزود: شیرهای با چربی بالاتر از چربی اشباع شده و كلسترول بالاتری برخوردار هستند در نتیجه كالری بیشتری دارند و شیر كم چرب از چربی، كلسترول و كالری كمتری برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha