یک نماینده مجلس درخصوص انتقال سازمان بیمه سلامت از وزارت تعاون به وزارت بهداشت گفت: این سازمان با چالش های مالی بسیاری روبرو بوده است که با انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت ساختار این سازمان اصلاح می شود.

چالش های مالی سازمان بیمه سلامت/ساختار بیمه اصلاح می شود

سلامت نیوز:یک نماینده مجلس درخصوص انتقال سازمان بیمه سلامت از وزارت تعاون به وزارت بهداشت گفت: این سازمان با چالش های مالی بسیاری روبرو بوده است که با انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت ساختار این سازمان اصلاح می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،رسول خضری با تأکید بر اینکه انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت هزینه های درمانی را کاهش می دهد، اظهارداشت: سازمان بیمه سلامت در گذشته نتوانست وظایف نظارتی خود را انجام دهد و با انتقال این سازمان ساختار آن در صورتی که از افراد توانمند و متخصص بهره گیرد اصلاح می‌ شود.

وی با اشاره به انتقادهای مطرح شده به مصوبه مجلس بر انتقال شورای عالی بیمه سلامت از وزارت تعاون به وزارت بهداشت، گفت: با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت زیرمجموعه وزارت تعاون قرار داشت منابع مالی نیز در اختیار این سازمان بود و درخصوص پرداختی ها تصمیم گیری می شد.

این نماینده مجلس به بدهکاری سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: این سازمان درحال حاضر در تنگنای مالی قرار دارد و تحت فشار مطالبات بیمارستان ها، داروخانه ها، بخش خصوصی و دولتی است. با توجه به میزان بدهی سازمان بیمه سلامت عملکرد مطلوبی در رابطه با مدیریت هزینه ها و کاهش آن وجود نداشته و از طرفی نیروی انسانی لازم نیز در اختیار این سازمان وجود ندارد که بتواند به عملکرد بیمارستان ‌ها و داروخانه‌ ها نظارت کند لذا منابعی هم که وجود داشت بی هدف به هدر می رفت و چالش کمبود منابع بیشتر می شد.

وی با عنوان اینکه وزارت بهداشت سیاستگذار و ناظر برعملکرد هزینه های بیمارستان ها و مراکز درمانی است، خاطرنشان کرد: بنابراین وزارت بهداشت می تواند مدیریت بهتری از لحاظ صرف هزینه ها داشته باشد و با انتقال سازمان بیمه سلامت موازی کاری در هزینه های درمان صورت نمی گیرد.

خضری در ادامه تأکید کرد: هنگامی که منابع در اختیار وزارت بهداشت باشد دیگر نمی توان شخص یا سازمانی را نسبت به کمبود منابع مقصر دانست، در حالی که تا کنون منابع در اختیار بیمه سلامت بوده و به این دلیل کارآمدی سازمان بیمه سلامت برای کنترل هزینه ها قابل قبول نبود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبارات دست بیمه هاست، گفت: از مدت ها قبل بحث اصلاح ساختار بیمه ها مطرح شده بود و با انتقال سازمان بیمه سلامت مشکل بدهی های وزارت رفاه به وزارت بهداشت رفع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha