عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر پرداخت کامل اعتبارات درمان تامین اجتماعی به بیمارستان ها، گفت: دیوان محاسبات باید هر۳ ماه یکبار گزارش نظارتی در این خصوص را به مجلس ارایه دهد.

تاکیدبر اختصاص‌کامل منابع‌درمان تامین‌اجتماعی به بیمارستان‌ها/ دیوان‌ محاسبات گزارش نظارتی را هر ۳ ماه یکبار ارایه دهد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر پرداخت کامل اعتبارات درمان تامین اجتماعی به بیمارستان ها، گفت: دیوان محاسبات باید هر۳ ماه یکبار گزارش نظارتی در این خصوص را به مجلس ارایه دهد.

به گزارش سلامت نیوز، رسول خضری درگفت وگو با خانه ملت،درخصوص اولتیماتوم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت سهم درمان به بخش سلامت، گفت: موضوع پرداخت سهم درمان کارگران به بخش سلامت نه تنها مورد تاکید وزیر بهداشت است، بلکه در همین راستا رییس جمهور نیز دستور داد تا یک حساب مجزا برای واریز پول درمان جهت شفاف سازی بیشتر ایجاد شود؛ تا 9 بیست و هفتم بخش درمان در حوزه بهداشت و درمان هزینه شده و اعتبارات دراین بخش نشان دار شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر نشان دار شدن اعتبارات درمانی سازمان تامین اجتماعی، افزود: اختصاص کامل و پرداخت تمام پول درمان تامین اجتماعی به بخش سلامت از موارد مورد توجه رییس جمهور است در حقیقت باید مشخص شود که منابع درمان چه میزان است و درچه حوزه ای هزینه می شود.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت و درمان به فراخور مطالبات مراکز درمانی از بیمه ها و جهت اجرای طرح تحول سلامت موارد را مطرح کرده است، تصریح کرد: 70 درصد اعتبارات حوزه سلامت در دست بیمه ها قرار دارد، ضمن اینکه هنوز اقدامی درجهت انتقال سازمان بیمه سلامت به زیر مجموعه وزارت بهداشت انجام نشده است؛ بنابراین تا زمانی که راهکارهای عملیاتی جهت انتقال شورای عالی بیمه و سازمان بیمه سلامت انجام نشود بحث مطالبات از بیمه ها نیز کاهش پیدا نمی کند.

خضری با انتقاد از کمبود بودجه 8 هزارمیلیارد تومانی بیمه سلامت، گفت: خوشبختانه 4 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده، بنابراین تنها 4 هزار میلیارد بیمه سلامت ایران به مراکز درمانی بدهکار است، البته تامین اجتماعی نیز به میزانی به مراکز درمانی بدهکار است؛ بنابراین مطالبات پزشکان باید هرچه سریعتر پرداخت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت بخش درمان تامین اجتماعی سبب حل مشکلات می شود، افزود: اعتبارات بخش درمان تامین اجتماعی باید به طور کامل به اینبخش درمان اختصاص پیدا کند، برای نظارت بیشتر بر واریز تمام حق بیمه کارگران به حساب تامین اجتماعی نیز باید دیوان محاسبات هر 3 ماه یکبار گزارش کامل خود را به مجلس ارایه دهد، زیرا این نهاد یکی از بازوهای نظارتی مجلس بوده که باید به وظایف خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلاتی که بیمه ها در مسیر اجرای طرح تحول سلامت ایجاد کردند، گفت: برای آخرین بار اولتیماتوم می دهم و در مورد سازمان تامین اجتماعی صحبت می کنم، بهتر است سهم درمان مردم داده شود تاگرفتاری هایی که در بیمارستان های دولتی ایجاد شده به پایان رسد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha