شورای عالی سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، با صدور بیانیه ای، بر پیگیری مطالبات جامعه پرستاری تاکید کرد.

حمایت از خواسته های قانونی پرستاران/پیگیری مطالبات به حق پرستاری

سلامت نیوز: شورای عالی سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، با صدور بیانیه ای، بر پیگیری مطالبات جامعه پرستاری تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، در این بیانیه آمده است: سازمان نظام پرستاری در راستای اهداف و شرح وظایف مصوب خود به منظور احقاق حقوق حقه مردم، نظام سلامت و جامعه پرستاری، درخواست ها و پیشنهادات خود را طی یک سال گذشته بطور مکرر به اطلاع مراجع ذی صلاح رسانده است.

این خواسته ها عمدتاً شامل موارد زیر هستند:

- اجرای بدون قید و شرط قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

- اصلاح نظام پرداخت و تسریع در پرداخت بدهی ها و معوقات

- اصلاح آئین نامه صلاحیت حرفه ای پرستاری

- اصلاح نام و شرح وظایف دوره کمک پرستاری

- اجرای کامل قوانین مشاغل سخت و زیان آور و ارتقای بهره وری

لیکن با توجه به عدم پاسخ گویی و نیز عدم تحقق موارد فوق الذکر و با وجود وعده های قبلی مسئولین و نا امیدی بدنه پرستاری و قاطبه جامعه پرستاری کشور از تحقق مطالبات، جمع کثیری از فعالین صنفی و پرستاران، رویکرد تسلیم شکوائیه مستقیم برای طرح خواسته های خود به مسئولین محترم از طریق برگزاری تجمع را برگزیده اند.

لذا نظر به نص صریح ماده ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی که برگزاری تجمعات را به عنوان حق آحاد مردم می داند و در راستای رسالت سازمان های حرفه ای در حمایت از خواسته های به حق اعضای خود، شورای عالی سازمان نظام پرستاری به عنوان نمایندگان جامعه پرستاری کشور ضمن تأکید بر خواسته های قانونی و به حق گروه پرستاری کارگروهی را انتخاب نموده تا با مذاکره با مسئولین ذی ربط، مشکلات پرستاری را پیگیری نمایند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha