رئیس انجمن نفرولوژی ایران با اشاره به اینکه روند شیوع بیماری کلیه در حال افزایش است و متعاقباً نیاز به انجام پیوند نیز زیاد شده است، گفت: اصل واگذاری مراکز دیالیز به بخش خصوصی درست است اما باید با نظارت و اجرای کارشناسی صورت پذیرد.

واگذاری مراکز دیالیز درست اما با نظارت و اجرای کارشناسی

سلامت نیوز:    رئیس انجمن نفرولوژی ایران با اشاره به اینکه روند شیوع بیماری کلیه در حال افزایش است و متعاقباً نیاز به انجام پیوند نیز زیاد شده است، گفت: اصل واگذاری مراکز دیالیز به بخش خصوصی درست است اما باید با نظارت و اجرای کارشناسی صورت پذیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،محمدرضا گنجی  درباره آخرین وضعیت واگذاری خدمات دیالیز به بخش خصوصی و انتقاداتی که انجمن نفرولوژی به این واگذاری داشت، اظهار داشت: ما با اصل واگذاری مخالف نیستیم بلکه باید انجام شود ولی درباره سه مقوله، تجربه شرکت‌های مشارکت کننده، نحوه اجرا و چگونگی نظارت بر این خدمات نقدهایی داریم.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران با تاکید بر ضرورت ایجاد رقابت بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیالیز عنوان کرد: با این وجود وزارت بهداشت قول مساعد داده است تا طی برگزاری جلسه ای با انجمن نفرولوژی نظرات کارشناسی ما را دریافت کنند زیرا در زمان این واگذاری به هیچ وجه نظر کارشناسی متخصصان نفرولوژی گرفته نشد در حالیکه اصلاً خدمات دیالیز با تخصص نفرولوژی تعریف می‌شود.

گنجی با بیان اینکه مهمترین مسئله در این نقدها بحث جان بیمار و زیان وارد نشدن به تولیدات داخلی است، خاطرنشان کرد: روند شیوع بیماری کلیه در حال افزایش است و متعاقباً نیاز به انجام پیوند نیز زیاد است بنابراین برنامه ریزی در حوزه بیماری‌های کلیه به کار کارشناسی دقیق تری نیاز دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha